آغاز ساخت ۴۲۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در فردوس

عملیات اجرایی ساخت ۴۲۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن همزمان با سراسر کشور در شهرستان فردوس آغاز شد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در چهارمین روز از دهه فجر برای افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان زیرکوه رفت و در ادامه وارد شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان شد.

او با همراهی امام جمعه و فرماندار فردوس، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۲۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن شرکت کرد.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: ساخت ۴۲۶ واحد مسکونی در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار و با اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومان در شهرستان فردوس آغاز شد.

او افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در فردوس و دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی به جزء بیرجند به صورت ویلایی احداث می‌شود.

داعی از تحویل زمین برای ۲۶ هزار و ۵۹۶ واحد در طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی خبر داد و ادامه داد: هم اکنون احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی در دست اقدام است که اجرای فونداسیون برای پنج هزار و ۸۴ واحد، اسکلت و سقف برای ۲ هزار و ۲۱۵ واحد اجرا شده و ۴۲۸ واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: ۸۹ هزار و ۱۵۳ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های استان ثبت‌ نام کرده که ۲۷ هزار و ۵۸۶ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

او ادامه داد: هزار و ۵۹۹ هکتار زمین به استعداد احداث ۴۲ هزار و هفت واحد در همه شهر‌های استان تأمین شده همچنین در برخی شهر‌ها از جمله آیسک اولین بار تأمین زمین و اجرای طرح حمایتی طرح نهضت ملی مسکن عملیاتی شده است.

داعی گفت: خراسان جنوبی هفت شهر دارای محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری به مساحت هزار و ۶۲ هکتار دارد که امسال ۲۳ میلیارد تومان در قالب ۲۱ طرح به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

افتتاح و کلنگ زنی همزمان ۹ طرح گازرسانی

در ادامه سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان فردوس آیین افتتاح و کلنگ زنی ۹ طرح گازرسانی برگزار شد؛ هزینه اعتبار شده برای اجرای این طرح ها ۱۹۱ میلیارد ریال است.

در این مراسم طرح های گازرسانی به دو واحد صنعتی و تولیدی و مسکن محرومین شامل ۱۴ واحد مستقر در یک روستا به بهره‌برداری رسید.

آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به طرح جهش مسکن برای بهره مندی ۱۳۶ خانوار، ۴ روستا با جمعیت ۹۵ خانوار و یک واحد صنعتی از جمله این طرح هاست که اجرایی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.