مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

سینوفارم ایمن‌ترین واکسن دوره بارداری است

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق تحقیقات انجام شده، "سینوفارم" به عنوان واکسن ایمن و مناسب در دوره بارداری معرفی شده است.

دکتر محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی مادران باردار از شروع تا هفته ۳۹ بارداری می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند و همچنین واکسیناسیون کرونا را از ۱۰ تا ۱۵ روز پس از زایمان (مراقبت دوم) انجام دهند.

وی افزود: تاکنون ۱۲۸ هزار و ۵۲۷ دز نوبت اول واکسن کرونا، ۱۰۷ هزار و ۹۳۵ دز نوبت دوم و ۴۰ هزار و ۱۱۵ دز نوبت سوم این واکسن به مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دز یادآور واکسن کرونا نیز در مادران باردار بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از نوبت قبل آن‌ها گذشته، قابل تزریق است.

احمدیان با بیان این که سالانه بیش از ۸۵ هزار مادر باردار در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و تحت مراقبت قرار می‌گیرند؛ بیان کرد: هم اکنون ۳۴ هزار و ۶۴۲ مادر باردار زیر پوشش مراکز خدمات جامع سلامت این دانشگاه قرار دارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در تمامی سطوح ارائه دهنده خدمات بهداشتی جهت مادران باردار در دسترس می‌باشد و از ابتدای سال تاکنون نیز ۹ هزار و ۸۷۲ مادر باردار در برابر آنفلوآنزا واکسینه شدند.

وی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، خودداری از دست دادن، درآغوش گرفتن و روبوسی با دیگران، شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در مجامع عمومی و رفت و آمد‌های غیر ضروری، پیاده روی روزانه از مواردی است که به مادران باردار در پیشگیری از ابتلا به کرونا توصیه می‌شود.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: همچنین توصیه می‌شود مادرانی که قبل از بارداری، واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند حتما در دوران بارداری برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

احمدیان اظهار کرد: مراقبان سلامت در پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشت و بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی آموزش‌های لازم در خصوص بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا و آنفلوآنزا را به مادران باردار ارائه می‌دهند.

وی افزود: در صورت ابتلای مادران باردار به کرونا، آنان به صورت مستمر و روزانه توسط بهورزان و مراقبان سلامت مراقبت می‌شوند و برای پیشگیری از خطر هماهنگی‌های لازم جهت اعزام آن‌ها به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در صورت نیاز فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار