در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارزیابی سلامت روانی و اجتماعی بیماران کرونایی و خانواده‌های متوفیان

رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت گفت: ۱۱۵۰ مددکار اجتماعی ارزیابی سلامت روانی بیماران کرونایی و خانواده‌هایشان را بر عهده دارند.

محمد حسین جوادی،  رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در دوران پاندمی بیماری کرونا حمایت‌های روانی از خانواده متوفیان و مداخلات اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌های روانی بازماندگان انجام شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۱۱۵۰ مددکار اجتماعی خدماتی مانند ارزیابی سلامت روانی و اجتماعی بیماران کرونایی و خانواده‌هایشان را بر عهده داشته و مشاوره‌های فردی و خانوادکی به این افراد و به خصوص بازماندگان متوفی ناشی از بیماری کرونا به خوبی ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: در حال حاضر مددکاران اجتماعی بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی در نظام سلامت اقدام به مداخلات روانی و اجتماعی برای حمایت از بیماران کرونایی و حتی خانواده‌هایشان می‌کنند و در این خصوص برای ارائه خدمات به افراد مبتلا به کرونا  پس از درمان آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

او گفت: مراجعه مددکاران به سازمان های حمایتی قانونی است و ارجاعات درون سازمانی در صورت نیاز برای مددکاران انجام خواهد شد. از دیگر اقدامات مددکاران اجتماعی، مداخله در بحران در پاندمی بیماری کرونا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار