تظاهرات در فیلیپین همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا

همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا به فیلیپین مردم این کشور در خیابان‌های پایتخت تظاهرات کردند.

همزمان با سفر وزیر دفاع آمریکا به فیلیپین مخالفان سیاست‌های آمریکا در این کشور در خیابان‌های مانیل، پایتخت فیلیپین تظاهرات کردند.

به گزارش الجزیره، این تظاهرات همزمان با سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به مانیل و برای اعلام مخالفت با حضور نظامی آمریکا در فیلیپین برگزار شده است. هدف از سفر لوید آستین به مانیل بررسی افزایش حضور نظامی آمریکا در فیلیپین اعلام شده است.

به گزارش بلومبرگ، با ادامه تنش‌ها با چین بر سر تایوان و دریای چین جنوبی، آمریکا قصد دارد دسترسی خود را به پایگاه‌های نظامی فیلیپین بیشتر کند و راه را برای حضور بیشتر در آسیا و اقیانوسیه هموار کند.

بر اساس بیانیه‌های مانیل و واشنگتن، دو کشور قصد دارند «با توافق کامل برای تعیین چهار مکان توافق‌شده جدید در مناطق استراتژیک» فیلیپین، اجرای کامل توافقنامه همکاری دفاعی پیشرفته را تسریع بخشند.

لوید آستین در حال حاضر برای دیدار با همتای فیلیپینی خود کارلیتو گالوز در مانیل به سر می برد و قرار است ظهر امروز جلسه توجیهی مشترکی برگزار کنند. آستین پس از سفرهای رسمی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به مانیل در ماه‌های گذشته و اطمینان از حمایت فیلیپین از این کشور، به این کشور سفر کرده است.

آمریکا با فیلیپین، مستعمره سابق خود، یک معاهده دفاعی متقابل هفت دهه‌ای دارد. دو متحد همچنین قراردادی دارند که به آمریکا اجازه می‌دهد تا نیرو‌های خود را مستقر کند و تأسیسات خود را در پایگاه‌های فیلیپین بسازد. پنج پایگاه نظامی در فیلیپین در سال ۲۰۱۶ انتخاب شدند که آمریکا می‌تواند تجهیزات دفاعی خود را در آنها ذخیره کند، هواپیما‌هایش را سوخت رسانی کند و در آنها تأسیسات بسازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
دمشون گرم !
آخرین اخبار