اعتراض به اظهارات حقوق بشری آمریکا در مصر

آمریکا در حالیکه خودش ناقض حقوق بشر است به کشور‌های دیگر توصیه می‌کند که حقوق بشر را رعایت کنند.

آمریکا اعلام کرد که مصر باید اقدامات بیشتری برای از بین بردن موارد نقض حقوق بشر انجام دهد. آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به قاهره اعلام کرد که این اقدامات برای بهبود روابط بین آمریکا و مصر امری ضروری است.

کالب موپین خبرنگار راشاتودی در نیویورک در این خصوص گفت: این برای نخستین بار نیست که آمریکا از کشورهایی، چون مصر به خاطر موضوع حقوق بشر انتقاد می‌کند. وزیر خارجه آمریکا نه تنها این اظهارات را بیان داشته است بلکه زمانی که وی در مصر بود او به نکته‌ای در دیدار با فعالان حقوق بشر اشاره کرد. دولت مصر به اظهارات بلینکن واکنش نشان داد. دولت مصر اعلام کرد تدابیر امنیتی که در نظر گرفته است برای حفظ ثبات در مصر ضروری است. دولت مصر اعلام کرد که این اقدامات برای تامین شغل، مسکن و آموزش برای مردم مصر ضروری هستند.

بسیاری در اینجا اظهارات آنتونی بلینکن را در مصر نوعی ریاکاری یا برخورد دوجانبه با موضوع حقوق بشر ارزیابی می‌کنند. در زمانی که وی در مصر در حال سخنرانی بود آمریکا شاهد ناآرامی و اعتراض بود. در آتلانتا یک معترض در درگیری با پلیس کشته شد. پلیس همچنین به معترضان حمله کرد.

این تنها واقعه در آمریکا نبوده است. ما شاهد درگیری پلیس به معترضان در شهر ممفیس در ایالت تنسی در آمریکا بودیم. شمار زیادی از مردم اعتراض خود را به خشونت پلیس نشان دادند. ما شاهد سرکوب تظاهرکنندگان بودیم. مردم آمریکا از نحوه رسیدگی دولت کشورشان به موضوع حقوق بشر راضی نیستند. در اینجا اظهارات برخی از شهروندان آمریکایی را می‌شنویم.

زمانی که ما به موضوع تایری نیکولز جوان سیاه پوست نگاه می‌کنیم آن‌ها توجهی به وضعیت وی نکردند. آن‌ها به این جوان به عنوان یک سیاهپوست فقیر نگاه می‌کنند. نیرو‌های پلیس او را می‌کشند و هیچ فردی به این موضوع توجه نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار