دوره‌گردی خزانه‌داری آمریکا در غرب آسیا برای اطمینان از رعایت تحریم‌ها

یکی از مقامات خزانه‌داری آمریکا به ترکیه و امارات می‌رود تا هشدار دهد در صورت «رعایت ضعیف تحریم‌ها» بازار‌های آمریکا را از دست خواهند داد.

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته آینده به ترکیه و دیگر کشور‌های غرب آسیا سفر می‌کند تا به آن‌ها در خصوص عواقب دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه هشدار دهد.

به گزارش رویترز، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی از ۲۹ ژانویه تا ۳ فوریه به عمان، امارات و ترکیه سفر خواهد کرد و با مقامات دولتی و همچنین شرکت‌ها و موسسات مالی دیدار خواهد کرد تا تاکید کند که واشنگتن به اجرای تحریم‌های خود ادامه خواهد داد.

یکی از سخنگویان وزارت خزانه‌داری در این خصوص گفت: «افراد و مؤسساتی که در حوزه‌های قضایی مجاز فعالیت می‌کنند، به دلیل تجارت با نهاد‌های تحریم شده به طور بالقوه دسترسی به بازار‌های آمریکا را از دست خواهند داد».

سفر نلسون پس از یک رشته هشدار به آنکارا در خصوص اجرای تحریم‌ها انجام می‌شود. مقامات وزارت خزانه‌داری و بازرگانی هشدار داده‌اند ترکیه باید تجارت خود با روسیه را محدود کند. واشنگتن و متحدانش از زمان آغاز جنگ اوکراین چندین دور تحریم را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. ترکیه حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده، اما در عین حال با تحریم‌های غرب علیه مسکو مخالف است و روابط نزدیکی با روسیه و اوکراین دارد.

سفر نلسون مصادف با دوره تنش در روابط آمریکا و ترکیه است، زیرا دو متحد ناتو بر سر بسیاری از مسائل اختلاف نظر دارند. ترکیه اخیرا در مسیر پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو سنگ‌اندازی کرده و غرب را نگران کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار