درآمدهای گمرک از محل حقوق ورودی ۱۵۰ درصد افزایش یافت

رئیس‌کل گمرک گفت: درآمد‌های گمرک از محل حقوق ورودی رشد ۱۵۰ درصدی داشته است و این آمار به استثنای درآمد ورودی خودروست.

به گزارش روابط عمومی گمرک محمد رضوانی فردر مراسم روز جهانی گمرک گفت: بر اساس آمار تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه امسال، ۲۱ درصد به لحاظ ارزش و از نظر وزن ۵۷ درصد واردات اقلام اساسی افزایش داشته است.

او با بیان اینکه در این مدت از هشت هزار و ۸۰۰ کد تعرفه حدود پنج هزار و ۲۰۰ تعرفه فعال داشتیم، گفت:امسال ۷۵ هزار میلیارد تومان وصولی ارزش افزوده و ۶۰ هزار میلیارد تومان هم درآمد از محل حقوق ورودی خواهیم داشت.

رضوانی فر ادامه داد: در بودجه سال آینده ۸۷ هزار میلیارد درآمد‌های گمرکی از محل سایر کالا‌ها بجزء خودرو و برای خودرو ۳۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده و به نظر قابلیت تحقق خواهد داشت.

او گفت: در لایحه بودجه سال آینده هشت حکم در مورد گمرک وجود دارد که با انجام اصلاحات و کاهش ابهام در آن‌ها و رفع چالش‌ها امیدواریم تحقق بودجه سال آینده را به قطعیت برسانیم.

رئیس کل گمرک گفت: برای تبدیل شدن به گمرک چابک و هوشمند، برنامه‌ای عملیاتی تدوین شده که متعهد شده ایم تا سال آینده گزارش ۱۰۰ درصدی تحقق این برنامه را به مردم گزارش کنیم.

اوگفت: نخستین محور تحول آفرین تحول در سامانه‌ها و هوشمند سازی فعالیت‌های گمرک است و اتصال به سامانه جامع تجارت از همین جمله است.

رضوانی فر می گوید: توانمند سازی نیروی انسانی و توسعه آموزش و امور رفاهی محور دیگر برنامه گمرک است و نیازمند مساعدت وزیر برای جذب نیرو‌های جدید هستیم.

او افزود: توسعه امکانات فیزیکی محور دیگر برنامه‌های ما است و با توجه به قدمت فضا‌های در اختیار گمرک، این فضا‌ها نیازمند نوسازی امکانات و ابنیه است.

رضوانی فر با اشاره به اینکه از سال ۸۲ فقط ۱۸ دستگاه ایکس ری نصب شده است، گفت: طی ۶ ماه آینده ۶ دستگاه دیگر و در سال آینده دستگاه‌های ایکس ری جدید دیگری را در دستور کار قرار دارد که البته منابع داخلی گمرک کفاف این را نمی‌دهد و این تحول بزرگ نیازمند مساعدت ویژه وزیر است.

اوتاکید کرد: تحول در نوع تعامل با ذینفعان محور دیگر برنامه ما است. تغییر نگاه و تعامل با بخش خصوصی لازمه تحقق سیاست‌های اقتصادی دولت در حوزه گمرک است.

رئیس کل گمرک گفت: همچنین توسعه دیپلماسی گمرکی محور دیگر برنامه ما است که ما تاکنون بیش از ۵۸ تفاهم و توافق نامه امضا کردیم که نیازمند بازنگری و عملیاتی شدن هستند.

برچسب ها: گمرک ، تجارت خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار