ابلاغ شیوه‌نامه الحاق اراضی به محدوده روستا‌ها/باید تا پایان امسال روند الحاق، اجرایی شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: شیوه‌نامه الحاق اراضی به محدوده روستا‌ها ابلاغ شد و باید تا پایان امسال روند الحاق زمین ها اجرایی شود.

استاندار آذربایجان غربی امروز در جمع اهالی روستای صفاخانه شاهین دژ گفت: با هدف تولید مسکن و ایجاد نواحی صنعتی در جوار روستا‌های استان شیوه‌نامه الحاق اراضی به محدوده روستا‌ها ابلاغ شد و هم اکنون روند الحاق اراضی به محدوده روستا‌ها  تسریع شده و شیوه نامه مخصوص آن ابلاغ شده است.

محمدصادق معتمدیان افزود: طبق شیوه نامه ابلاغی به فرمانداری‌ها با کمک بنیاد مسکن و جهادکشاورزی شناسایی اراضی قابل الحاق به محدوده روستا در دستور کار قرار گرفته و در زمان کمتر از ۲ ماه باید روند اجرایی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه روستاییان، تولیدکنندگان جامعه هستند، ادامه داد: با الحاق اراضی، اهدای زمین و تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن جوانان در روستا‌ها فراهم شده و از مهاجرت به شهر‌ها جلوگیری خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر تولید مسکن ایجاد ناحیه‌های صنعتی در جوار روستا برای کمک به بحث اشتغال از طریق فرآوری محصولات تولیدی و عدم خام فروشی می‌توان بر قدرت اقتصاد روستاییان افزود.

معتمدیان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های اقتصادی نیازمند همکاری و مشارکت روستاییان است، گفت: دولت آیت الله رییسی تمام تلاش خود را برای محرومیت زدایی و توسعه بخش روستایی و محرومان به‌کار گرفته و در بخش‌های مختلف حمایت مالی کرده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات دولت در بخش روستایی قابل توجه و قدردانی است، بیان کرد: اهدای تسهیلات ویژه به ساخت مساکن روستایی، پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال فراگیر روستایی در کنار ارایه خدمات رفاهی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها نشان از توجه دولت روستاییان دارد.

وی اضافه کرد: علی رغم صعب العبور بودن روستا‌ها و هزینه‌های گزاف گازرسانی هم اکنون در تمام مناطق استان عملیات گازرسانی در حال اجرا بوده تا هموطنان در تمام نقاط استان به صورت عادلانه از خدمات دولت بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به‌دنبال تثبیت جمعیت روستایی است، اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم باید سبب ماندگاری مردم در روستا‌ها و مانع از مهاجرت آنان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.