تسهیل ازدواج و پایداری خانواده با برگزاری کارگاه‌های مشاوره

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از ۴۵۰ کارگاه آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج در استان برگزار شد.

طهماسب شیروانی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: مهمترین مأموریت حوزه جوانان، سامان و تسهیل ازدواج و پایین آوردن سن ازدواج و پیشگیری از طلاق است که بخشی از آن با ماموریت‌های ستادی، بخشی در کمیته‌های سامان ازدواج و بخشی نیز از طریق برگزاری کارگاه‌های مشاوره انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری موفق به ایجاد ۶ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و تعالی خانواده در شهرستان‌های شهرکرد، کیار، فارسان و لردگان شده است که این مراکز تخصصی پروانه و مجوز خود را دریافت کرده‌اند.

شیروانی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع در خصوص جایگاه ازدواج نیز از ابتدای امسال در استان برگزار شده و معاونت امور جوانان اداره کل کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در ارزیابی هفته ازدواج، وزارتخانه رتبه یک را در بین ۳۱ استان کشور به خود تخصیص داد.


بیشتر بخوانید


معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن کشور ۳۲۱ هزار و ۹۸۶ نفر از جمعیت یک میلیونی چهارمحال و بختیاری بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند و جوان محسوب می‌شوند.

شیروانی ادامه داد: اختلاف کمی میان نسبت جمعیت جوان به کل جمعیت در شهرستان‌های استان وجود دارد، ولی شهرستا‌های فارسان، لردگان و شهرکرد جوانترین شهرستان‌ها در بین شهرستان‌های استان هستند و چهارمحال و بختیاری رتبه ۱۵ از نظر تعداد جوانان در میان استان‌های کشور را دارد.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به‌کار پیگیر امور جوانان است و توجه ویژه‌ای به این حوزه دارد و بعد ۱۰ سال وقفه، با حضور رییس جمهور شورای عال جوانان احیا شد و دبیرخانه این شورا در نهاد ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.

شیروانی تصریح کرد: کمیته‌های سامان ازدواج که با وجود قانون تسهیل ازدواج ۱۶ سال رها شده بود و چهار دولت پیشین اقدامی در خصوص آن انجام نداده بودند با مصوبه شورای عالی جوانان این کمیته‌ها در تمامی شهرستان‌های کشور فعال شدند و ریاست آن‌ها، با فرمانداران است و مسایل و امور مربوط به ازدواج شهرستان‌ها در آن‌ها پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مصوبات شورای عالی جوانان، استفاده از اماکن، تالار‌ها و سالن‌های دولتی و عمومی برای برگزاری جشن‌های ازدواج است که بر اساس دستورالعمل شورا ۲۰ درصد از ظرفیت این اماکن و امکانات برای ازدواج جوانان به صورت رایگان باید اختصاص داده شود و اختیار این امور به کمیته‌های سامانه ازدواج در شهرستان‌ها واگذار شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار