دستور دادستانی لبنان برای آزادی متهمان انفجار بیروت

جنجال‌ها در روند رسیدگی به پرونده انفجار بندر بیروت بار دیگر تشدید شده است.

دادستان عمومی لبنان امروز (چهارشنبه) دستور آزادسازی افراد بازداشت شده متهم در انفجار بندر بیروت را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از کش و قوس‌های فراوان و جنجال‌ها در روند رسیدگی قضایی حادثه انفجار بندر بیروت، اکنون غسان عویدات، دادستان عمومی لبنان با رد درخواست جنجالی قاضی پرونده برای از سرگیری تحقیقات در این رابطه، دستور آزادسازی افراد بازداشت شده در این ماجرا را صادر کرد.

طارق البیطار، قاضی این پرونده پیشتر خواستار انجام تحقیقات دوباره در رابطه با انفجار چهارم اوت ۲۰۲۰ در بندر بیروت شده بود که طی آن بیش از ۲۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

دادستان عمومی لبنان با احضار قاضی پرونده، وی را مورد بازخواست قرار داده، اما جزئیات این موضوع هنوز منتشر نشده است.

با این وجود، یک مقام آگاه قضایی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد دادستان البیطار را متهم به خطا در روند رسیدگی به این پرونده کرده است.

گفتنی است قاضی پرونده روز دوشنبه به صورت غیرمنتظره‌ای پس از دخالت‌های سیاسی سطح بالا در روند بررسی انفجار بندر بیروت تحقیقات در این رابطه را از سرگرفته بود. او حتی دادستان عمومی لبنان و برخی دیگر از شخصیت‌های بلند مرتبه این کشور را بدون ذکر جزئیات در رابطه با این پرونده متهم کرده بود.

دادستان عمومی لبنان روز سه شنبه با ارسال نامه‌ای به قاضی پرونده خواستار تعلیق تحقیقات شد و امروز (چهارشنبه) عدم صلاحیت او برای از سرگیری تحقیقات درباره این پرونده را اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار