۲.۷ میلیون کودک در یمن از تحصیل بازمانده‌اند

یک سازمان بین‌المللی امروز اعلام کرد که ۸۰ درصد دانش آموزان در یمن به کمک آموزشی نیاز دارند.

سازمان بین‌المللی Save the Children گزارش داد که بیش از ۲.۷ میلیون کودک یمنی در نتیجه جنگ ۸ ساله از تحصیل محروم شده‌اند.

این سازمان بین‌المللی به مناسبت روز جهانی آموزش که مصادف با ۲۴ ژانویه هر سال است، از طریق «توئیتر» اعلام کرد: «در حال حاضر ۸.۶ میلیون کودک (۸۰ درصد کل کودکان در سن مدرسه) به کمک آموزشی نیاز دارند.»

Save the Children افزود: «بیش از ۲۷۸۳ مدرسه آسیب دیده یا ویران شده و حقوق معلمان برای نزدیک به ۸ سال پرداخت نشده است که این مسئله باعث شده تا دسترسی به آموزش حدر یمن بسیار دشوار شود.»

این سازمان تأکید کرده است: «آموزش راه نجات کودکان در مواقع اضطراری است. ثبات، امنیت و امید به آینده‌ای بهتر را فراهم می‌کند. با این حال، در یمن دانش آموزان با سرعت نگران کننده‌ای ترک تحصیل می‌کنند.»

Save the Children با بیان اینکه «بیش از ۲.۷ میلیون کودک از مدرسه بازمانده اند، و بیش از نیمی از آن‌ها بدون تحصیل آواره هستند»، هشدار داد: «این کودکان در معرض خطر آزار، بی توجهی، بهره کشی اقتصادی و جنسی، خشونت، قاچاق و ازدواج کودکان قرار دارند.»

Save the Children اشاره کرد که «دختران بیشتر در معرض ترک تحصیل هستند که آن‌ها را در برابر استثمار و سوء استفاده آسیب پذیرتر می‌کند.»

پیش از این «انصارالله» یمن اعلام کرده بود که بیش از ۶ میلیون دانش‌آموز دختر و پسر از فروپاشی نظام آموزشی در یمن در نتیجه تجاوز ائتلاف سعودی و محدودیت‌های اعمال‌شده توسط این ائتلاف رنج می‌برند. ۲.۴ میلیون کودک از ۱۰.۶ میلیونی که در سن مدرسه هستند از مدرسه بازمانده‌اند. حدود ۳۵۰۰ مدرسه در اثر عملیات ائتلاف ویران شده یا آسیب دیده اند و ۲۷ درصد مدارس در سراسر یمن تعطیل شده‌اند.

سازمان ملل تخمین می‌زند که از زمان آغاز درگیری‌ها در یمن، بیش از ۲۹۰۰ مدرسه تخریب شده، تا حدی آسیب دیده یا برای مقاصد غیرآموزشی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار