معاون صدای رسانه ملی مطرح کرد؛

اگر جشنواره پژواک در خدمت برنامه‌سازی باشد، برای رادیو مفید است

معاون صدا گفت: اگر جشنواره در خدمت برنامه سازی باشد، حتما برای رادیو مفید خواهد بود، در غیر این صورت نتیجه‌ای نخواهد داشت.

علی بخشی زاده، معاون صدا با بیان ویژگی‌های یک مستند رادیویی شنیدنی گفت: در مستند باید تمام حرف‌ها استناد داشته باشد. به تعبیر امروزی پشتوانه علمی داشته باشد، چارچوب درست داشته باشد، ریتم مناسب داشته باشد و دقیقا به هدف برنامه فکر کند و  اجزای برنامه دقیقا در راستای هدف باشد. یک مستند باید در کوتاه‌ترین زمان هدفش را بیان کند و مخاطبش را ملول نکند.

اگر جشنواره در خدمت برنامه سازی باشد، حتما برای رادیو مفید است

معاون صدا در پاسخ به این پرسش که جهت ارتقا جایگاه رادیو جشنواره چگونه می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: اگر جشنواره در خدمت برنامه سازی باشد، حتما برای رادیو مفید است. اما اگر جشنواره فقط برای جشنواره باشد به هیچ وجه مفید نیست و جز سرمایه هدر دادن و وقت تلف کردن چیز دیگری نیست.

جشنواره‌ای که کارکرد دارد، موفق است

بخشی زاده با تاکید بر اینکه جشنواره نباید به ضد هدف خودش تبدیل شود، افزود: من امیدوارم استمرار جشنواره مستند پژواک دقیقا در کمک به قالب مستند عمل کند. اگر جشنواره بتواند دست بهترین‌ها را بالا بگیرد و در داوری ناعادلانه به ضد هدف خودش تبدیل نشود، این جشنواره یقینا، چون کارکرد دارد، موفق است و مستمر می‌شود.

معاون صدا خاطر نشان کرد: استمرار یک نهاد دلیل بر کارکردش است. کارکرد مثبت داشته باشد استمرار دارد؛ مانند نهاد خانواده، به اندازه‌ای کارکرد مثبت داشت که در طول قرن‌ها نهاد خانواده برقرار است.

علاقه‌مندان به شرکت در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش‌های اصلی با محور‌های موضوعی، بخش ساختاری، بخش برنامه‌های مستمر، بخش مردمی، بخش مستندنگاری و بخش ویژه می‌توانند تا دهم بهمن ۱۴۰۱ آثارشان را در سایت جشنواره به بارگزاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.