اقدام توهين آميز دبیرکل ناتو و حمايت از آتش زدن قرآن کریم

دبیرکل سازمان آتلانتیک شمالی «ناتو» با این ادعا که آتش زدن قرآن کریم غیرقانونی نیست، به طور ضمنی از این اقدام حمایت کرد.

ینس استولتنبرگ از تهدیدات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره جلوگیری از به عضویت در آمدن سوئد در ناتو، در اعتراض به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در استکهلم، انتقاد کرد.

براساس گزارش المیادین، استولتنبرگ در یک مصاحبه تلویزیونی، افزود: آتش زدن قرآن کریم، غیرقانونی نیست، زیرا آزادی بیان و آزادی اندیشه دو ارزش گرانقیمت در سوئد هستند. نباید روند تصویب پروتکل‌های عضویت سوئد و فنلاند در ناتو پس از طی کردن همه مراحل، ناکام گذاشته شود.

شنبه گذشته، رامسوس پالودان، افراطی سوئدی-دانمارکی، تحت حمایت پلیس و در حضور گسترده رسانه‌ها، یک نسخه از قرآن کریم را مقابل سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد. درپی این این اقدام جنایتکارانه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد سوئد دیگر منتظر هیچ حمایتی از جانب آنکارا برای پیوستن به ناتو نباشد. هیچکس حق ندارد به ارزش‌های مقدس مسلمانان توهین کند.

 حتی ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری ادعا کرد: آمریکا از آزادی بیان و حق تجمع مسالمت آمیز به عنوان عناصر دموکراسی حمایت می کند اما براساس سخنان نخست وزیر سوئد آنچه قانونی است لزوماً مناسب نیست.

بسیاری از کشور‌های اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران، این اقدام هتاکانه را محکوم کردند و خواستار پایان یافتن چنین اقداماتی شدند که به بهانه آزادی بیان در برخی کشور‌های اروپایی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
قران سوزی کار تندروهایی است که بدنبال قدرت جهانی اسلام به هر شکل و قیمت ممکن هستند و چنین قدرتی ماهیت اهریمنی و ضد بشری خواهد داشت. این جانور عراقی سوزاننده قران، یک داعشی منحرف است و با این شیوه علاوه بر بهانه سازی ایجاد اشوب و بحران قصد دارد ازادی را مخرب و مضحک جلوه دهد و از طرف دیگر غربیها را وادار کند تا برای جلوگیری از بحران، مدافع قران باشند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
همین دیگه اروپا آتیش گرفته. چوب خدا صدا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
این چکیده و خلاصه کل فرهنگ و تمدن و شعور غرب است . غربزدگان جهان ببینند . همه ادعاهایشان دروغ است . مفاهیمی چون دموکراسی حقوق بشر ازادی و احترام به عقاید انسانها . شما جرات داری در غرب در باره هولوکاست حتی تحقیق بی طرفانه بکنی با زندان و جرایم سنگین مواجه میشوی . معیار های دو گانه غرب . فریب فریبکاری غرب را نخوریم .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۲۸ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
متعرضان و هتاکان رو باید گیر بیاریم و آتششون بزنیم تا همه ی این کُره خرها بفهمند با قرآن نباید شوخی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
کلا همه چی در غرب وارونه است برگشتن به عصر حجر و غار نشینی
برای همینه میگن غرب وحشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
امیدوارم بره به جهنم
آخرین اخبار