طرح آمریکا برای تزریق سالانه یک دوز واکسن کرونا به افراد بالغ

سازمان غذا و داروی آمریکا در نظر دارد سالانه یک دوز واکسن کرونا را به افراد بالغ در کشورش تزریق کند.

گسترش کرونا در جهان مرگبارترین همه گیری در تاریخ بشر محسوب می‌شود به طوری که تاکنون این ویروس ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر را در جهان به کام مرگ کشانده و زندگی بشر را مختل کرده است. با روند نسبی در شدت همه گیری و قدرت کشندگی ویروس، دانشمندان بر این باورند کووید ۱۹ به بخشی از زندگی بشر تبدیل شده است و باید آن را به عنوان یک واقعیت روزمره پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان غذا و داروی آمریکا در برنامه‌ای جدید در نظر دارد طرحی را پیشنهاد کند که براساس آن افراد بالغ سالم (بدون بیماری زمینه‌ای) سالانه یک دوز از واکسن به روز رسانی شده کرونا را دریافت کنند. این راهبرد همانند واکسن آنفلوآنزا عمل می‌کند که سالانه در اوایل فصل پاییز تزریق می‌شود.

این نهاد همچنین در حال بررسی تزریق دو دوز واکسن به افراد جوان، کهنسال و اشخاصی است که از بیماری زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی رنج می‌برند.

فرمول واکسنی که قرار است به دریافت کنندگان تزریق شود همانند واکسن آنفلوآنزا که سالانه تغییر می‌کند، هر ساله متناسب با سویه‌ها و زیرسویه‌ها جدید به روز رسانی خواهد شد. دولت بایدن همچنین در نظر دارد هر پاییز کارزار واکسن‌های یادآوری را در کشورش راه اندازی کند.

هم اکنون افراد بالغ در آمریکا دو دوز واکسن شرکت ها‌ی فایزر و مدرنا و یا یک دوز واکسن جانسون اند جانسون را در فواصل مشخص دریافت کرده و دوز یادآوری را نیز پس از چند ماه تزریق می‌کنند. شرکت فایزر برای کودکان واکسن مخصوص ارائه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار