با تاکید بر سنگ اندازی غرب در مذاکرات مسکو-کی‎یف

لاوروف: آمریکا و غرب باید بدانند روش استعمار به پایان رسیده است

وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه واشنگتن از روش‌های استعماری در تعامل با کشور‌های جهان استفاده می‌کند، غرب را مانع مذاکرات صلح دانست.

وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه واشنگتن از روش‌های استعماری در تعامل با کشور‌های جهان استفاده می‌کند، گفت آمریکا و کشور‌های غربی باید بدانند روش استعمار و تحمیل قیمومیت به پایان رسیده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در پرتوریا گفت: ما به دنبال گسترش گفتگو‌های خود با اتحادیه آفریقا و ارتقای تماس‌ها به سطوح جدید هستیم. از موضع مناسب مقامات آفریقای جنوبی در خصوص بحران اوکراین قدردانی می‌کنیم.

لاوروف افزود: غرب بهار گذشته بر کی یف فشار وارد کرد تا روند مذاکره با روسیه را متوقف کند. درحالی که روسیه برای مذاکرات آماده بود زلنسکی قانونی را امضا کرد که مانع انجام گفتگو بین کی یف و مسکو شد.

وی اضافه کرد: رفتار‌ها و اقدامات واشنگتن و متحدان آن، نقض حقوق بین الملل و اصول اساسی سازمان ملل متحد است. واشنگتن از روش‌های استعماری در تعامل با کشور‌های جهان استفاده می‌کند. آمریکا و کشور‌های غربی باید بدانند که روش استعمار و تحمیل قیمومیت به پایان رسیده است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: هر چقدر بحران اوکراین طولانی‌تر شود دشواری برای رسیدن به راه حل نیز بیشتر خواهد شد. رزمایش نظامی مشترک با چین و آفریقای جنوبی، مسئله‌ای عادی است و ما واکنش کشور‌های غربی را در این خصوص رد می‌کنیم.

لاوروف افزود: ما امکانات زیادی در گسترش همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مختلف داریم به ویژه در زمینه کشاورزی و انرژی و فن آوری.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز گفت: ما حل و فصل دیپلماتیک را ازطریق مذاکره زیر نظر سازمان ملل متحد برای حل بحران اوکراین خواستاریم. ما به عنوان یک کشور مستقل حق داریم با روسیه و چین رزمایش مشترک برگزار کنیم و چنین چیزی نقض هیچ قانونی به شمار نمی‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار