در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جشنواره فجر تعطیل‌بردار نیست

یک منتقد سینما گفت: اگرچه جشنواره‌ای مثل فجر تعطیل‌بردار نیست، اما شکل برگزاری، چگونگی برگزاری و کیفیت برگزاری آن مهم است.  

مصطفی محمودی، مدرس و منتقد سینما درباره برگزاری جشنواره فجر گفت: به‌نظرم امسال جشنواره فجر برای برگزار‌کنندگان هم می‌تواند فرصت و هم تهدید باشد. بعد از حدود ۷ سال مجدد بخش بین‌الملل برگشته و در جشنواره فیلم فجر تجمیع شده است. 

ماه‌ها تولید فیلم متوقف شده بود 

محمودی ادامه داد: از طرفی، یادمان نرود که ماه‌ها تولید فیلم متوقف شده بود. معتقدم که جشنواره فیلم فجر امسال هم تهدید و هم فرصت است. فرصت از این جهت که برگزار‌کنندگان بتوانند بر همین ظرفیت موجود به بهترین شکل استفاده کنند و جشنواره را به شکل ویژه برگزار کنند. چون جشنواره‌ای مثل فجر تعطیل بردار نیست. جشنواره برگزار خواهد شد، ولی شکل برگزاری، چگونگی برگزاری و کیفیت برگزاری مهم است.   

جشنواره فیلم فجر قصه جداگانه دارد 

وی درباره تجربه پشت سر گذاشتن جشنواره‌هایی مثل «سینما حقیقت» و «فیلم کوتاه» و تاثیر آن در نحوه برگزاری جشنواره فجر گفت: اساساً ظرف جشنواره «سینما حقیقت» و جشنواره «فیلم کوتاه» با جشنواره فجر قابل مقایسه نیست. ساختار جشنواره فیلم فجر و نگاه مردم و سینماگران به جشنواره کاملاً متفاوت است. به‌نظرم نمی‌توان جشنواره‌های قبل را بستری برای آزمون و خطا درنظر گرفت و براساس آن جلو رفت. کلاً جشنواره فیلم فجر قصه جداگانه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.