مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد؛

سیستان و بلوچستان دارای رتبه آخر سهم سالمندی در کشور

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نرخ خانواده‌های پنج نفر به بالا در استان ۳۴.۴۹ درصد بوده و در کشور ۱۴.۷۴ درصد است گفت: رتبه آخر سهم سالمندی با ۳.۲ درصد مربوط به این استان هست در حالیکه میانگین کشوری ۶.۴ است.

رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در کارگروه جوانی جمعیت استان گفت:گ سالانه بیش از ۹۰ هزار واقعه ولادت در سطح استان سیستان و بلوچستان به ثبت می رسد که از این تعداد ۹۶ درصد در مهلت قانونی و در کمترین زمان ممکن به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با ۲۷.۹ درصد رتبه اول میزان ولادت کشور را دارد در حالیکه این عدد در کشور ۱۳.۳ است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان رتبه جوانترین استان را در کشور داراست به طوریکه ۶۶.۷ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال سن دارند و این امر علاوه بر شکوفایی و رشد جمعیت جوان نیازمند توجه و نگاه خاص به منطقه برای ایجاد اشتغال است.

مدیر کل ثبت احوال استان با تشریح خدمات سامانه سهیم نبز گفت: سازمان ثبت احوال در تلاش است تا با الکترونیکی نمودن خدمات خود روند دسترسی مردم به خدمات را تسهیل و تسریع نماید.

دهمرده گفت: گسترش تشکیلات اداری این نهاد در سطح استان باعث افزایش سطح دسترسی و تسهیل و تسریع خدمات رسانی به مراجعین و افزایش سطح رضایتمندی مردم استان گردیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: سامانه ثبت تغییر نشانی برای ثبت آخرین آدرس افراد در سایت سازمان ثبت احوال کشور با هدف ارائه خدمات الکترونیک به مراجعین قابل بهره‌برداری است که با ثبت تغییر نشانی به صورت الکترونیکی در پورتال ثبت احوال ، نیازی به صدور مجدد کارت ملی نخواهد بود و تنها کدپستی جدید افراد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت می‌شود و تمامی دستگاههای اجرایی و بانک ها از آن بهره بردای خواهند نمود .

دهمرده با تاکید بر بهره برداری ارگانها و سازمان ها از پایگاه سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح آزمایشی سرشماری سال ۱۴۰۵ بر اساس اطلاعات آدرس ثبت شده در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور آغاز گردیده است و تمامی افراد بالای ۱۵ سال باید نسبت به ثبت آدرس خود در سامانه ثبت احوال اقدام نمایند و از این پس تمامی دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را بر اساس آخرین آدرس درج شده در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ارائه می نمایند ، لذا شهروندان باید هر چه سریعتر جهت بهره‌گیری از خدمات نسبت به ثبت تغییر کد پستی و نشانی محل سکونت خود اقدام نمایند .

دهمرده گفت: شهروندان استان می‌توانند برای اعلام تغییر آدرس و کدپستی به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان(سهیم) به آدرس www.sahim.sabteahval.ir و یا سامانه تغییر نشانی به آدرس www.ncr.ir مراجعه کنند .

برچسب ها: ثبت احوال ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.