از سرگیری فعالیت ادارات اصفهان در روز دوشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فعالیت کلیه ادارات و بانک‌های استان اصفهان از روز دوشنبه ۳بهمن‌ماه به روال عادی و روند آموزش در مدارس و دانشگاه‌های برخی شهرستان‌های استان غیرحضوری خواهد بود.

منصور شیشه فروش با اشاره به برگزاری مستمر کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان در پی ادامه پایداری جو و شرایط آلودگی هوا، اظهار داشت: با تصمیم این کمیته، فعالیت کلیه ادارات وبانک‌های استان در روز دوشنبه سوم بهمن ماه مطابق با روال قبل برقرار و فعالیت‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر و نیز بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین شهر، نجف آباد، کاشان و آران و بیدگل و همچنین شهر سجزی به صورت غیرحضوری و مهد‌های کودک و پیش دبستانی نیز تعطیل است.

کارکنان گروه‌های حساس امکان فعالیت دورکاری دارند

او اضافه کرد: امتحانات دانشگاه‌ها مطابق با برنامه قبلی کماکان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

شیشه فروش تصریح کرد: مطابق با تصمیم این کمیته، بخشی از کارکنان ادارات و دستگاه‌های اجرایی که در گروه‌های حساس و پرخطر قرار دارند ازجمله کارکنانی که به بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا هستند، بانوان باردار و کارکنان خانم دارای فرزند زیر ۶ سال، در روز دوشنبه سوم بهمن ماه به صورت دورکار انجام خدمت خواهند کرد.
کاهش فعالیت واحد‌های صنفی و تجاری تا ساعت ۱۸
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برخی اقدامات به منظور کاهش فعالیت منابع آلاینده هوا تصریح کرد: از واحد‌های صنفی و تجاری خواسته شده است تا با کاهش زمان فعالیت خود تا ساعت ۱۸، ضمن کمک به کاهش تردد‌ها و کاهش آلایندگی منابع خودرویی، به بهبود شرایط حاضر کمک کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: اعلام به موقع و دقیق پیش بینی‌ها و تغییرات جوی، پایش مستمر وضعیت شاخص‌های آلودگی هوا و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشت و سلامت توسط ادارات هواشناسی، محیط زیست و بهداشت از دیگر مصوبات کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان است.

او ادامه داد: تمامی مراکز آموزشی مکلف به خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی اماکن بلااستفاده و ادارات نیز مکلف به خاموش نمودن موتورخانه‌ها و تجهیزات گرمایشی از یک ساعت قبل از اتمام فعالیت تا یک ساعت قبل از شروع به کار در روز بعد هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: طرح محدودیت تردد خودرو‌های با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان تا پایان این هفته و از درب منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.