عباسی:

عملکرد بانک‌های خصوصی در گیلان روند مطلوبی ندارد

استاندار در نشست با مدیران بانک‌های خصوصی گیلان گفت: سهم بانک‌های خصوصی و میزان اثرگذاری در توسعه و پیشرفت استان مشخص شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۲ بهمن ماه) در نشست با مدیران بانک‌های خصوصی استان گفت: بانک‌های خصوصی نیز همانند بانک‌های دولتی تابع مقررات و ضوابط بانک مرکزی هستند، اما برخی روسای بانک‌های خصوصی چندان در قالب چارچوب‌ها و ضوابط و دستورالعمل‌های بانک مرکزی برای توسعه گیلان عمل نمی‌کنند.

او فلسفه وجودی تاسیس بانک‌های خصوصی را افزایش رقابت و جلوگیری از انباشت سرمایه در بانک‌های دولتی اعلام کرد و افزود: باید سهم بانک‌های خصوصی استان در فعالیت پولی، اعتباری و اقتصادی و میزان اثرگذاری مثبت آنان در مسیر پیشرفت و توسعه گیلان مشخص شود.

استاندار به تعهد متقابل دولت و بانک‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: وقتی دولت به تعهدات خود عمل می‌کند انتظار است بانک‌های خصوصی احساس مسئولیت کرده و مأموریت خود در استان را به خوبی انجام دهند.

به گفته عباسی، در گیلان نه تنها منابع و مصارف و عمل به تعهدات بانک‌های خصوصی با هم همخوانی ندارد بلکه آن‌ها منابع خود را به سمت استان‌های برخوردار هدایت می‌کنند در حالی که برخی مردم در نقاط کم‌برخوردار استان با اعتماد به این بانک‌ها منابع خود را در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند.

او افزود: انتظار ما از بانک‌های خصوصی ایجاد و راه‌اندازی فعالیت‌های مولد، اقتصادی، توسعه‌ای، اشتغال، مسکن، صادرات غیرنفتی و تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی است.

استاندار شورای هماهنگی بانک‌های گیلان را به تعیین سهم برای مصارف بانک‌های خصوصی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری اقتصاد دریامحور و ارائه گزارش عملکرد ماهانه مکلف کرد و گفت: بایستی همه بانک‌های خصوصی در شورای هماهنگی بانک‌ها عضو باشند و نماینده و مدیران آن‌ها در جلسات حضور داشته باشند.

عباسی با بیان اینکه برخی بانک‌های خصوصی منابع بالاتری از بانک‌های دولتی دارند، اما نقش آن‌ها در توسعه استان شفاف نیست، تصریح کرد: آن‌ها باید مصارف، منابع، تولید مولد و توسعه پایدار شتاب بخش در توسعه حاکمیتی داشته باشند و هرماه تحرک و پویایی آن‌ها گزارش شود.

در این جلسه که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی حوزه تولید و اشتغال حضور داشتند؛ مدیران بانک‌های خصوصی گزارشی از عملکرد فعالیت خود در گیلان ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.