بیش از ۸۹ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر گچساران رها سازی شد

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: ۸۹ میلیون و ۹ هزار متر مکعب آب در سال آبی جاری از سد کوثر گچساران برای مصارف مختلف رها ساری شد.

اکبر خدری مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه رها سازی آب سد کوثر نسبت به مدت مشابه بیش از سه میلیون متر مکعب کاهش داشته افزود: در مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۲ میلیون و ۷۹هزار متر مکعب آب از این سد برای مصارف مختلف رها سازی شد.

وی بیان کرد: در سال آبی امسال بیش از ۴۴ میلیون و ۵۱ هزار متر مکعب آب آشامیدنی، ۱۷ میلیون و ۳۶ هزار مترمکعب آب کشاورزی، یک میلیون و ۶۴ هزار متر مکعب آب در بخش

صنعت و ۲۶ میلیون و ۲۳ هزار متر مکعب آب برای سایر مصرف (زیست محیطی) در این سد رهاسازی شده است.

خدری ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۳ میلیون و ۴۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی، ۱۶ میلیون و ۹۵ هزار متر مکعب آب کشاورزی، ۲۳ میلیون و

۳۷ هزار متر مکعب آب برای سایر مصرف (زیست محیطی) در این سد رهاسازی شد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد بیش از۶۱۸.۱۱ متر است.

وی ادامه داد: دبی ورودی آب به سد کوثر در بارش‌های اخیر به ۹۲/۹۱ مترمکعب بر ثانیه نیز رسید که با اتمام بارندگی‌ها هم اکنون در حال کاهش می‌باشد.

خدری تصریح کرد: در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از چهار میلیون و هفت هزار متر مکعب آب از این سد تبخیر شده است.

وی افزود: حجم ذخیره آب در سد کوثر هم اکنون بیش از ۴۴۹ میلیون و ۲هزار مترمکعب است در حالی که در مدت مشابه سال آبی گذشته حجم آب موجود در مخزن آب این سد ۴۴۰میلیون و ۹۷ هزار مترمکعب بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.