دستیابی به هوای پاک در قزوین نیازمند اقدامات عملی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: دلایل آلودگی هوا بر همه روشن است و همه مدیران و دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف برای دستیابی به هوای پاک در استان باید هر چه بیشتر تلاش کنند.

سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین پیش از خطبه‌های نماز جمعه قزوین که به مناسبت هفته هوای پاک سخن می‌گفت، افزود: هوای قزوین این روز‌ها در وضعیت خوبی قرار ندارد و تداوم این وضعیت پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما مخالف توسعه صنعت و استفاده از منابع طبیعی نیستیم، ولی باید این مهم با رعایت محیط زیست دنبال شود تا شاهد یک توسعه پایدار و منطقی باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه شرعی و دینی است و مقام معظم رهبری در این خصوص توصیه‌های اکیدی داشته اند، گفت: در راستای حفظ هوای پاک باید شاهد کاهش استفاده از خودرو‌های فرسوده و استفاده کمتر از خودرو‌های شخصی باشیم.

خضیر از شهروندان خواست تا در زمان اضطرار آلودگی هوا از خودرو‌های شخصی کمتر استفاده کنند تا از این وضعیت زودتر خارج شویم.

وی همچنین تاکید کرد: باید فرزندان خود را به حفظ هوای پاک و محیط زیست حساس و فرهنگ پیاده روی و استفاده از دوچرخه را به آن‌ها آموزش داده و گوشزد کنیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش باغستان سنتی قزوین در پیشگیری از آلودگی هوای گفت: باید از این گنجینه به خوبی صیانت کنیم چرا که اگر باغستان نبود شرایط آلودگی هوا بدتر از وضعیت فعلی بود.

خضیر با بیان اینکه فعالیت برخی صنایع از جمله کارخانه سیمان و نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی در ایجاد آلودگی هوای استان نقش دارند گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست پیگیری‌های لازم براساس قانون در راستای پیشگیری از آلودگی هوا انجام می‌دهد و هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه ندارد هوا را آلوده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار