آغاز عملیات حفر سه حلقه چاه آب آشامیدنی در گنبدکاووس

عملیات اجرایی حفر سه حلقه چاه آب آشامیدنی در راستای طرح آبرسانی به پنج شهر و ۱۳۰ روستای شرق گلستان در گنبدکاووس آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان امروز جمعه ۳۰ دی در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی حفر سه حلقه چاه آشامیدنی در گنبدکاووس گفت: حفر این سه حلقه چاه در راستای طرح بزرگ آبرسانی به پنج شهر و ۱۳۰ روستای واقع درشرق، نواحی شمالی و مرزی استان با هزینه ۱۴۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

سیدمحسن حسینی بابیان اینکه هر یک از این چاه‌ها به عمق ۳۵۰ متر در مناطق شمال، جنوب و غرب شهر گنبدکاووس حفر می‌شود، افزود: برآورد شده هر کدام از این چاه‌ها ۲۵ لیتر بر ثانیه آب خواهند داشت.

او ادامه داد: برای تجهیز این چاه‌ها که شامل شبکه برق رسانی، اتاقک و محوطه سرچاهی و خطوط انتقال تا مخازن می‌شود حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

حسینی گفت: تلاش می‌کنیم با تامین اعتبارات مورد نیاز تجهیز این سه حلقه چاه، آن‌ها را تا اواخر امسال یا اوایل سال جدید به شبکه آب آشامیدنی گنبدکاووس و روستا‌های همجوار اضافه کنیم و درصورت تامین منابع مالی حفر سه حلقه چاه دیگر را آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: طرح بزرگ آبرسانی به پنج شهر و ۱۳۰ روستای واقع در شرق و نواحی شمالی گلستان شامل بخش‌های مختلف از جمله تکمیل سد "نرماب" مینودشت، خطوط انتقال، تصفیه خانه و حفر ۲۰ حلقه چاه می‌شود که در بخش چاه‌ها تا کنون هفت حلقه آن حفر و به بهره‌برداری رسیده و عملیات سه حلقه چاه دیگر هم امروز آغاز شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: از یک سال پیش گنبدکاووس درحوزه آب آشامیدنی با کمبود ۳۵۰ لیتر در ثانیه مواجه بود که با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۷۰ درصد مشکل کمبود آب رفع شد و تابستان امسال قطع آب نه، اما افت فشار در برخی نقاط داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.