حمایت مالی بیمه سلامت از ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج

مدیر کل بیمه سلامت کرمان از حمایت مالی بیمه سلامت برای ۱۰۷ بیماری خاص و صعب العلاج در کرمان با ثبت نام در سامانه Bimehsalamatiranian.ir خبر داد.

محمد جعفری امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج خدمتی دیگر از سازمان بیمه سلامت برای کاهش بار مالی بیماری از دوش خانواده است.

او افزود: افراد مبتلا به بیماران صعب العلاج بیمه شدگان تمام سازمان‌های بیمه گر می‌توانند درخواست خود را ازطریق سامانه شهروندی به آدرس Bimehsalamatiranian.ir ثبت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج اخیرا راه اندازی شده است و هر کس دچار یکی از بیماران خاص و صعب العلاج از جمله: تالاسمی، هموفیلی و.... یا انواع مختلف بیماری‌های متابولیک که در کل ۱۰۷ بیماری می‌شود،  است می‌تواند با ثبت نام در سامانه و نشان دار کردن بیماری از خدمات و تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند.

او بیان داشت: علاوه بر ثبت نام غیرحضوری، ثبت نام حصضری نیز میسر است و افراد می‌تواند به دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اداره‌های بیمه سلامت شهرستان محل سکونت خود مراجعه و به صورت رایگان ثبت نام کنند.

جعفری افزود: حمایت مالی این صندوق از زمان ثبت کد ملی در سامانه و نشان بیماری انجام می شود و افراد در  هر کجا مراجعه کنند، بدون اینکه خود فرد متوجه شود، مراکز درمانی با مشاهده کد ملی و نشان بیماری تخفیفات لازم برای او  انجام می‌شود.

او تصریح کرد:  تاکنون ۵هزار و ۲۰۰ نفر در استان کرمان در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج ثبت نشان شده اند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: مثلا بیمار شلی عضلانی نخاعی (اس ام ای) درسال ۶ عدد آمپول اسپیمرازا تزریق می‌کند و قیمت هر عدد آمپول ۸۰ میلیون تومان است که ۳۲ نفر بیمار در استان کرمان شناسایی شدند و رایگان دارو  را دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار