۹۳۵ کارگر تخلیه و بارگیری فاقد هرگونه بیمه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : با وجود پیگیری‌های اداره کار، شرکت انبار‌ها تعداد کارگران را یک هزار و ۴۰۲ نفر اعلام کرد که از این افراد ۱۱۱نفر فاقد کد ملی بودند.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ۲۴۶ نفر بیمه شده تامین اجتماعی بودند که از این تعداد ۲۲۴ نفر بیمه کارگری و ۱۸ نفر بیمه کارگر ساختمانی و چهار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری بودند.

او اضافه کرد: ۱۰۳ نفر بیمه شده فعال صندوق بیمه روستایی و عشایر و هفت نفر مستمری بگیر بازنشسته و ۹۳۵ کارگر تخلیه و بارگیری فاقد هرگونه بیمه هستند.

وی ادامه داد: از مجموع کارگران تخلیه و بارگیری طبق اطلاعات احصا شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲ نفر زیر ۱۸ سال و ۵۶ نفر بالای ۶۰ سال سن دارند.

مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: شرکت خدمات انبار‌های عمومی گمرک متولی امور خدمات مرز رسمی پرویزخان است، چرا وظیفه خود را به شرکت دیگری واگذار کرده و چرا این مناقصه با توجه به تاکید استانداران قبل و کنونی در سطح استان و با حضور پیمانکاران بومی انجام نمی‌شود و در سطح ملی برگزار می‌شود، سوالاتی است که باید پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: از هر کامیون مبلغ ۱۸۰ هزار تومان توسط شرکت انبار‌های عمومی اخذ می‌شود، اما برای یک کارگر تنها چند روز در ماه حق بیمه پرداخت می‌شود که با پرداختی ۱۰ روز در یک ماه یک کارگر نمی‌تواند پس از رسیدن به سن بازنشستگی از مزایای آن برخوردار شده و شاهد تضییع حقوق کارگران هستیم.

وی ادامه داد: در امر تخلیه و بارگیری میوه وتره بار هم از کارگران غیر مجاز استفاده می‌شود که با هزینه دریافتی از کامیون‌های میوه و تره بار می‌توان حق بیمه کارگران را پرداخت کرد.

احمدی اضافه کرد: باید خدمات رفاهی شامل حمام، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و جای استراحت برای کارگران فراهم شود و کارگران از لباس فرم برخوردار شده و حق بیمه آن‌ها می‌تواند از محل دریافتی کامیون‌های میوه و تره بار پرداخت شود تا در سن بازنشستگی بتوانند مشمول قانون بازنشستگی شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار