وضعیت جوی استان خراسان رضوی پایدار شد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: وضعیت جوی در مناطق مختلف این استان همگام با روند افزایشی دما از امروز، سه‌شنبه پایدار است.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: آسمان استان خراسان از امروز در بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که در شهر‌های بزرگ و صنعتی به ویژه شهر مشهد با انباشت آلاینده‌های جوی همراه است.

او افزود: پدیده ابرناکی تا روز پنجشنبه این هفته در نواحی جنوبی استان خراسان رضوی، بدون پیش‌بینی بارندگی ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه برای امروز بیشینه دما در استان بین ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد، ادامه داد: میانگین دما تا پایان هفته جاری تغییر قابل ملاحظه‌ای در استان نخواهد داشت، اما از روز جمعه شاهد کاهش نسبی دمای هوا در خراسان رضوی خواهیم بود.

اثمری بیان کرد: دمای هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بین پنج درجه زیر صفر تا ۶ درجه سلسیوس در نوسان بود که بیشینه دمای هوای امروز این کلانشهر با ۲ درجه افزایش به هشت درجه و کمینه دمای هوای امشب مشهد به منفی چهار درجه می‌رسد.

او تصریح کرد: شهرستان قوچان با کمینه دمای ۱۳ درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۹ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان سبزوار با سرعت ۲۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اثمری اظهار کرد: همچنین طی شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی در شهرستان تایباد خراسان رضوی به میزان یک دهم میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار