کشته شدن ۶۴ مأمور پلیس آمریکا به ضرب گلوله طی سال ۲۰۲۲

براساس گزارش شبکه‌های آمریکایی بیش از ۶۰ پلیس این کشور طی سال گذشته به ضرب گلوله کشته شدند.

با ورود به سال جدید، موضوعات زیادی جای طرح پیدا می‌کند که یکی از این موضوعات، گزارشی است که ما هر ساله در ماه ژانویه در مورد افسرانی تهیه می‌کنیم که در سال گذشته و در حین انجام وظیفه، جان باختند. در مجموع، ۲۲۶ مأمور پلیس در حین انجام وظیفه در سال ۲۰۲۲ در آمریکا از دنیا رفتند که شما تصویر بسیاری از آن‌ها از سرتاسر کشور و از اقشار مختلف و با خانواده‌ها و ماجرا‌های های گوناگون را در اینجا می‌بینید.

براساس گزارش شبکه ام اس ان بی سی، پس از ویروس کرونا که مأموران پلیس را به علت تماس با مردم در معرض خطر بیشتری قرار داده است، دومین عامل مرگ و میر افسران پلیس، تیراندازی به آن‌ها بود که خود به تنهایی منجر به کشته شدن ۶۴ نیروی پلیس در سال گذشته شد.

در ادامه گزارش این شبکه آمریکایی آمده است: ما هر سال این ارقام را بررسی می‌کنیم. این تعداد پلیس کشته شده (۶۴) در سال ۲۰۲۲، دقیقاً با شمار کشته‌های پلیس، ناشی از تیراندازی، در سال ۲۰۲۱ برابر است. ۱۱ مورد از این قتل‌ها از طریق کمین، به ویژه برای هدف قرار دادن پلیس صورت گرفت، از جمله دو افسر در کنتیکت، یعنی گروهبان داستین دومونت و افسر الکس همزی که در جریان حمله به شیوه کمین، کشته شدند. این دو افسر فکر می‌کردند که قرار است به یک درگیری خانوادگی خاتمه دهند، اما آن‌ها گرفتار یک ترفند با سوء استفاده از سامانه تماس با پلیس یعنی شماره ۹۱۱ شدند، زیرا آن‌ها با یک تماس جعلی به صحنه کشانده و سپس کشته شدند. مظنون بیش از ۸۰ گلوله به سمت آن‌ها شلیک کرد. این قصه‌ای غم انگیز است و یادآور آن است که چگونه دسترسی آسان مردم عادی به اسلحه و مهمات، کار مأموران پلیس را در آمریکا به مراتب سخت‌تر می‌کند.

ده‌ها هزار نفر برای ادای احترام به افسران کشته شده در مراسم تشییع جنازه مشترک این دو افسر گرد هم آمدند و در استادیوم (بِیس بالِ) ینکیز در سال گذشته به احترام آن‌ها یک لحظه سکوت، اعلام کردند و آن دو افسر همچنین از سوی ادارهِ محل خدمت خود، از طریق ترفیع شغلیِ پس از مرگ، مورد تقدیر قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
البته 64000 نفرم از مردم کشته شدن
آخرین اخبار