سازش ۵۲ درصدی در پرونده‌های شورای حل اختلاف تهران

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران از سازش ۵۲ درصدی در پرونده‌های شورای حل اختلاف تهران در سال گذشته خبرداد.

مهدوی رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: در حال حاضر ۲۰۰ شعبه ویژه صلح و سازش در دادسرا‌های شهر تهران، زندان‌های استان و مجتمع‌ها و دادسرا‌ها و محاکم شهر‌های تابعه مستقر هستند که معلوم شده است در جهت صلح و سازش بسیار موثر بودند.

‎وی ادامه داد: فلسفه وجودی شورا‌های حل اختلاف برمبنای صلح و سازش است و محوریت کار ما بر همین اساس است فرمودند علی رغم اینکه در گذشته تلقی این بودکه صلح و سازش در کلان شهر تهران جواب نمی‌دهد و رتبه تهران یا ۳۱ بود یا ۳۰ بود یعنی آخر و میزان سازش ۴۲/۹% بود در حالیکه در پی دستورالعمل رئیس وقت قوه قضائیه با استقرار شعبات ویژه آثار پر خیر و برکت آن دیده شد.

‎ رئیس شورای حل اختلاف استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ از رتبه ۳۰ به رتبه ۶ کشور ارتقاء یافت یعنی ۲۴ پله صعود و میزان سازش به بیش از ۵۲ درصد رسید و سازش تهران به نسبت شهرستان‌های تابعه بیشتر است. میانگین شهرستان‌ها ۲۷/۴۶ و میانگین سازش تهران ۱۵/۵۵% و معلوم است آن افکار اشتباه بوده است.

‎مهدوی با بیان آنکه تهران بعنوان پایتخت باید الگو باشد برای تمام کشور افزود: به همین سبب پیشنهاد رئیس دادگستری تهران یک شعبه از بخش‌ها و یک شعبه از شهرستان‌ها یک شعبه از دادسرا‌ها و یک شعبه از شعب مستقر در زندان ها، یک شعبه از مجتمع‌ها انتخاب شدند تا تقدیر شوند البته ما حدود ۳ هزار نفر عضو و دبیر داریم و این ۱۷ نفر انتخاب شدند و از تلاش‌های آن‌ها تقدیر می‌کنیم و در حقیقت از تلاش‌های همه همکاران تقدیر می‌کنیم.

وی اظهار کرد:ما هیچ وقت نباید تصور کنیم به نتیجه و نقطه مطلوب رسیدیم و مغرور شویم چرا که شکست ما از همان لحظه آغاز خواهد شد. بعضی از استان‌ها رتبه‌های بالا دارند. امید آن روزی که خود مرکز هم نیرو‌ها را مورد تقدیر قرار دهند. این هدایا نشانه قدردانی ماست، ولی اصل کار شما آن معامله خدایی است که شما اصلاح ذات البین می‌کنید؛ و به اصل ما می‌توانیم عمل کنیم.

مراسم اعطای لوح و هدایای ۱۷ نفر از کارکنان برگزیده شورای حل اختلاف استان تهران که بالاترین میزان صلح و سازش را داشته اند با حضور اعضای شورای مدیران شورای حل اختلاف استان تهران و کارکنان برگزیده شورای حل اختلاف استان تهران در محل ساختمان ستاد مرکزی استان تهران برگزار گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار