استقرار هزار پلیس در مدارس انگلیس

پلیس انگلیس قصد دارد برای زیر نظر داشتن هرچه بیشتر دانش‌آموزان تعداد ماموران مستقر در مدارس را بیافزاید.

حدود یک‌هزار پلیس انگلیس در مدارس این کشور مستقرند و حضور پلیس در مدارسی که شمار دانش آموزان غیرسفیدپوست بیش‌تر است یا شمار بیش تری از دانش آموزان، از یک وعده غذای رایگان استفاده می‌کنند، بیش‌تر است.

بنیاد رانیمید در انگلیس اعلام کرد، ۹۷۹ پلیس در مدارس انگلیس فعالند و نیمی از آنان، در مدارس لندن فعالیت می‌کنند. گاردین در این باره در گزارشی نوشت: قرار است ۷ درصد بر شمار افسران پلیس در مدارس افزوده شود.

وظایف افسران پلیس در مدارس گوناگون است و علاوه بر فراخوان معلمان، افسران پلیس برای مواردی همچون ایست و بازرسی و زیر نظر گرفتن دانش آموزانی که به عضویت در باند‌های تبهکار مشکوکند، در مدارس انگلیس حضور دارند.

به نوشته گاردین، در حالی که پلیس انگلیس مدعی است حضور افسران در مدارس، دانش آموزان را حفظ می‌کند کارشناسان هشدار می‌دهند حضور بیش‌تر پلیس در مدارس، تهدیدی جدی علیه دانش آموزان غیرسفیدپوست محسوب می‌شود.

این روزنامه نوشت انتقاد از حضور پلیس در مدارس انگلیس، در سالیان اخیر بیش‌تر شده است و به ویژه پس از این که در سال ۲۰۲۰، پلیس در مدرسه هکنی، حتی لباس‌های زیر دختری دانش آموز را در آورد و او را تفتیش کرد، انتقاد‌ها بیش‌تر شد. بعدا معلوم شد پلیس، این دختر را اشتباهی، دارای حشیش فرض کرده بود و ۴ افسر در این اقدام نقش داشتند.

ریچل هارگر، یک حقوقدان در موسسه بیندمنز می‌گوید این آمار نشان می‌دهد در جامعه ما، بسیاری از افراد طبقه کارگر، فرزندان خود را به مدارس دولتی می‌فرستند که به علت تعلق به اقلیت‌های نژادی، مدام زیر نظر پلیس قرار دارند. همچنین دکتر رمی جوزف - سالزبوری، استاد دانشگاه منچستر می‌گوید حضور پلیس در مدارس، اثر منفی بر آموزش دارد و می‌تواند بی نظمی‌های اندک دانش آموزان، به ویژه از اقلیت‌های نژادی را به جرایم مبدل سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار