مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان:

خسارات وحوش به مزارع استان سمنان جبران می شود

ظاهری با اشاره به ورود برخی وحوش به مزارع مردم در شمال استان، گفت: در صورت بروز خسارات از سوی وحوش، جبران آن، قابل انجام خواهد بود.

ظاهری مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان ضمن اشاره به زمستان و ورود وحوش به حاشیه روستا‌های شمالی استان سمنان به خصوص مهدی شهر و شاهرود به دلیل کمبود سرما، بیان کرد: فصل سرما بعضاً شاهد هستیم که برخی وحوش به سمت روستا‌های استان سمنان در مناطق شمالی نزدیک می‌شوند و انگیزه این موضوع نیز غذا است و شاهد هم هستیم که بعضاً امکان دارد خساراتی را نیز برجای بگذارند

وی افزود: برای کاهش خسارات وارده به باغات و زیرساخت‌های روستایی از سوی وحوش، می‌بایست نوع ساختار باغات یا مزارع انجام دهیم و از سوی دیگر اگر این اقدامات قابل جبران و میسر نبود، محیط زیست نسبت به جبران خسارات وارده از سوی وحوش به باغات و مزارع مردم اقدام می‌کند.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این‌طور نیست که ما هجومی از سوی وحوش به روستا‌های استان داشته باشیم، بیان کرد: مواردی معدود گزارش شده که در اداره کل محیط زیست استان سمنان قابل بررسی است.

به گزارش مهر، برخی گزارش‌ها حاکی از ورود خرس‌ها به مناطقی از فولاد محله و شکستن درختان میوه و باغات توسط خرس‌ها است گفتنی است قانون این امکان را به محیط زیست می‌دهد تا در صورت بروز خسارات از سوی وحوش به مردم، آن‌ها را جبران کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.