خسارت ۲۰ میلیونی به هر جایگاه‌ سی‌ان‌جی در پی قطع گاز

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خراسان‌رضوی گفت: از عصر چهارشنبه، بیست‌ویکم دی، گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی قطع شده و صبح پنجشنبه همه جایگاه‌ها از مدار گاز خارج شده‌اند.

محمدرضا رضوی‌راد رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خراسان‌رضوی با ابراز گلایه از قطع ناگهانی گاز در جایگاه‌ها و بدون اطلاع قبلی، گفت: اینکه چه زمانی قرار است گاز وصل شود، هیچ اطلاع دقیقی نداریم. بعید است تا زمانی که بحران گاز خانگی داریم، وصل شود، اما به صورت غیررسمی به ما اعلام کردند که شاید امروز وصل شود؛ آن هم به موارد زیادی بستگی دارد.

او با بیان اینکه بهتر بود مانند سرمای سال ۱۳۹۲ قطع گاز جایگاه‌ها را از قبل اطلاع می‌دادند، افزود: دیروز نیز جایگاه‌داران به شرکت گاز برای پیگیری زمان وصل‌شدن گاز مراجعه کردند، اما پاسخ روشنی دریافت نکردیم. به این دلیل که پای قطع گاز خانگی در میان است، با همه ضرری که جایگاه‌داران متحمل می‌شوند، به خودشان خیلی اجازه نمی‌دهند که اعتراض کنند. زیرا مردم اولویت هستند.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خراسان‌رضوی خسارت مالی هر روز تعطیلی یک جایگاه را دست‌کم ۲۰ میلیون تومان دانست و ادامه داد: این موضوع به‌جز زیان جایگاه‌داران، بر اقتصاد برخی خانواده‌ها به‌ویژه تاکسی‌داران و تاکسی‌های اینترنتی نیز اثر گذاشته است.

رضوی راد بیان کرد: در تابستان پارسال که قطع ناگهانی برق را شاهد بودیم، خسارت‌های وحشتناکی در جایگاه‌ها داشتیم. اکنون خسارت بیشتر مربوط به تعطیلی جایگاه‌هاست، اما حقوق کارکنان و بیمه‌نامه جایگاه‌ها از محل فروش آن تأمین می‌شود و تعطیلی در این زمینه مشکل‌ساز است.

او اینکه هنوز کارمزد جایگاه‌ها به‌صورت بستانکار روی قبض گاز آن‌ها اعمال می‌شود و این تعطیلی موجب آن است که وصول طلبشان از دولت به سال آینده محول شود.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سی‌ان‌جی خراسان‌رضوی با اعلام اینکه در مشهد روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نوبت سوخت‌رسانی گاز برای خودرو‌ها صورت می‌گیرد، تاکید کرد: امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود تا اقتصاد جایگاه‌داران به حالت اولیه برگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.