نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به اعدام اکبری واکنش نشان داد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در دخالتی آشکار در امور داخلی کشورمان به اعدام ابر جاسوسی ایرانی-انگلیسی واکنش نشان داد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در واکنش به اعدام علیرضا اکبری» گفت: شنیدن خبر اعدام علیرضا اکبری من را وحشت زده کرد.

او ادعا کرد: بعد از شنیدن خبر اعدام این شهروند انگلیسی–ایرانی وحشت کردم.

این اولین بار نیست که کشور‌های غربی به خصوص آمریکا در امور داخلی ایران دخالت میکند. پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در جریان اغتشاشات اخیر در برخی شهرها، دخالت کشور‌های غربی در امور ایران را محکوم و اعلام کرده بود که اعتراض و اغتشاش ماهیت و نتایج متفاوتی دارند.

او تاکید کرده بود: رفتار مداخله آمیز و حمایت آشکار برخی دولت‌های غربی از اغتشاشات اخیر در ایران و تداوم رفتار‌های تحقیر آمیز آنان، اثبات کرد که آن‌ها هر زمان فرصتی ببینند، در اقدام مستقیم و غیرمستقیم علیه ثبات، امنیت و استقرار نظام و کشورمان تردید نخواهند کرد.

اظهارات رابرت مالی در مورد علیرضا اکبری در حالی عنوان شد که این شهروند انگلیسی – ایرانی به اتهام افساد فی الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی وخارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی انگلیس، شنبه، ۲۴ دی اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI ۶ و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشور‌های مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان دهنده ارزش محکوم، اهمیت دسترسی‌های او و اعتماد دشمن به او بوده است.اکبری همچنین پس از خروج از کشور با اقامت در انگلیس همکاری با موسسات مطالعاتی لندن را آغاز کرده و با توجه به دسترسی‌های قبلی با حضور در ایران نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام و به آن موسسات که تحت مدیریت افسران اطلاعاتی بودند ارائه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۶ دی ۱۴۰۱
وقتی کہ وحشی ھا وحشت میکنند و رم میکنند
ایران
سازمان اطلاعات
قوہ قصائیہ
سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) دمتون گرم کہ وحوش رو بہ وحشت انداختن
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۴:۰۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
چقدر نفهم و بی‌شعور مردمی که به حرفهای اینها اعتماد میکنن،
سالها سازمان‌های وحشی و بدوی سیا و گنتاگون ناجوانمردانه مردم آزادیخواه جهان رو ترور کردن چقدر از مردم بیگناه آفریقا آسیا و آمریکای جنوبی و شرق اروپا کشته می‌شوند شما احساس وحشت نکردین،،، مرگ به نیرنگ و فریب و دو رویایتان، مرگ بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۵ دی ۱۴۰۱
فقط باید گفت مرگ بر آمریکای جنایتکار ودزد
اینقدر از خود متشکره که در امور همه کشورها دخالت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
قتل عام میلیونها انسان مظلوم در سراسر جهان شما را وحشت زده نمیکند ؟کشتن سیاه پوستان امریکایی مظلومانه به دست پلیس امریکا شما هارا وحشت زده نمی کند ؟ امریکای جنایتکار از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۵ دی ۱۴۰۱
این اولین بار نیست که کشور‌های غربی به خصوص آمریکا در امور داخلی ایران دخالت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
دروغ میگین که خیلی نگرانش بودین چون اگه خیلی سرش ناراحت بودین 4 تا ارباس میدادین تا ولش میکردیم ولی جونش برا شما ارزش نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۵ دی ۱۴۰۱
ارباس بخوره توسرش
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار