لزوم استفاده مرغداری ها و گلخانه ها از سوخت جایگزین

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت:با توجه به افزایش مصرف گاز در استان، تقاضا می‌شود مکان‌هایی که به صورت عمده از گاز استفاده می‌کنند از سوخت جایگزین بهره ببرند.

طالبی گفت:از دوشنبه هفته گذشته که سرمای هوا در استان آغاز شد و حدود ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب که مصرف گاز در استان بوده، محدودیت‌هایی اعمال شد.

او ادامه داد:یکی از این محدودیت‌ها قطع دستگاه‌های سی ان جی بود,، اما عددی که برای کاهش مصرف پیش بینی می‌کردیم روند افزایشی داشت و به طوری که مصرف استان به ۱۶ میلیون مترمکعب رسید.

طالبی گفت:اما از دیشب محدودیت‌های دیگری اعمال شد و طی ۲۴ ساعت مصرف گاز به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب رسید، اما از صبح امروز با اینکه اصناف و برخی از ادارات تعطیل و دورکار هستند، اما مصرف همچنان در حال بالا رفتن است و این نشان دهنده این است که برخی از مکان‌ها در حال استفاده از گاز هستند.

او افزود:تامین فشار گاز با توجه به اینکه در انتهای خطوط هستیم تا الان مشکل قطعی بر هیچ یک از مناطق استان اعمال نشده است.

او گفت:تقاضا می‌شود مرغداری‌ها و گلخانه‌هایی که دارای سوخت جایگزین هستند حتما از آن استفاده کنند چرا که برای چنین مواقعی به آن‌ها سوخت جایگزین اعطا شده است.

او در گفتگو با رادیو گلستان گفت:آن‌ها نگران تامین نباشند، چون شرکت نفت آماده تامین سوخت برای آنهاست و با استفاده از تانکر‌های ۴ تا ۶ هزار لیتری و حتی با قیمت یارانه‌ای و بدون ثبت نام در سامانه مربوطه، برای سوخت رسانی اقدام می‌کند.

او گفت:در حال حاضر خط وارداتی گاز که از بصیرآباد تا گمیشان امتداد دارد حداقل فشار گاز استان را داراست و مرغداری‌هایی که در این مسیر قراردارند به شدت در حال استفاده از این انرژی هستند.

او گفت:طی صحبتی که با آقای برزعلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان داشتیم قرار شد که رییس جهاد شهرستان‌ها برای این کار فراخوانده شوند و نسبت به این موضوع اقدام شود.

او گفت:گمان می‌رود که دلیل استفاده نکردن از سوخت جایگزین کمی سختی راه اندازی مخزن‌های دوگانه سوز و پمپ باشد.

او می‌گوید:همکاران ما از دیشب تا صبح بیدارند تا اگر منطقه‌ای مشکل داشته باشد نسبت به رفع آن اقدام شود و تا مشکل به شبکه توزیع راه پیدا نکند.

او افزود: با توجه به اینکه روز‌های سختی را می‌گذرانیم از امروز مقرر شد که ۵۰ درصد نانوایی‌ها که دوگانه سوز هستند با سوخت جایگزین به فعالیت خود ادامه دهند.

طالبی در پاسخ به این سوال که این موضوع چطور نظارت می‌شوند؟ گفت:آن‌ها اختیاری سوخت گاز را قطع نمی‌کنند و در این شرایط نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و ستاد مدیریت بحران پای کار هستند و در این شرایط اولویت ما مردم است و از طرفی هم باید از تولید حمایت شود و همچنین آن‌هایی که سوخت جایگزین ندارند مخاطب ما نیستند.

او دوباره تاکید کرد:مرغداری‌هایی که در قسمت شمال غرب استان یعنی کردکوی تا گمیشان، بندرترکمن، آق قلا تا انبارالوم و اینچه برون و شمال گرگان، بر روی خط گاز قرار دارند حتما از سوخت جایگزین استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.