واکسن های تزریقی در کرمانشاه تولید داخل هستند

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : اکثر واکسن‌های تزریقی (اسپایکوژن، برکت، برکت پلاس و نورا) موجود تولید داخل و تنها واکسن خارجی سینوفارم در استان موجود است که افراد به اختیار خود می‌توانند، تزریق کنند.

سارا شاه‌آبادی، مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : مجددا در کشور با افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در سطح کشور مواجه هستیم و یکی از عواملی که سبب کنترل این بیماری می‌شود تزریق به موقع واکسن است.

وی ادامه داد: همه افرادی بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن گذشته، بایدحتما برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند به خصوص افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای؛ قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا، پیوند اعضا و...، چون بیشتر در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری هستند باید در اولین فرصت واکسن را تزریق کنند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: ۸۱۵ واحد بهداشتی در سرتاسر استان؛ خانه‌های بهداشت در روستاها، پایگاه‌های سلامت در محلات شهری و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کار تزریق واکسن کرونا را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر واکسن‌های تزریقی (اسپایکوژن، برکت، برکت پلاس و نورا) موجود تولید داخل و تنها واکسن خارجی سینوفارم در استان موجود است که افراد به اختیار خود می‌توانند نوع واکسن را تزریق کنند.

شاه‌آبادی با تأکید بر استفاده از ماسک، گفت: رعایت فاصله اجتماعی و شست‌وشوی مرتب دست‌ها در جلوگیری از ابتلا به زیرسویه‌های کرونا بسیار موثر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.