مبارزه با علف‌های هرز گندم و کلزا در خوزستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از مبارزه با علف‌های هرز گندم در سطح ۲۳۹ هزار و ۵۱۱ هکتار در سطح مزارع استان خبر داد.

ناجی شهیب‌زاده گفت: با توجه به اینکه علف‌های هرز در رقابت با گیاه گندم در جذب آب، مواد غذایی، نور و محدود کردن جا برای گندم خسارت کمی و کیفی به محصول وارد می‌کنند، لازم است گندمکاران برای پیشگیری و کاهش خسارت به نکات فنی و توصیه‌های کارشناسان حفظ نباتات در زمینه مبارزه با علف‌های هرز عمل کنند.

او استفاده از سمپاش مناسب و توصیه شده مانند سمپاش‌های بومدار تراکتوری برای کاربرد علفکش‌ها جهت انجام محلول پاشی کاملا یکنواخت در سطح مزرعه را ضروری دانست و گفت: از مصرف علفکش‌ها در روز‌های سرد و دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد و روز‌های با احتمال بارندگی خودداری شود.

شهیب زاده میگوید: طی سال زراعی جاری تاکنون در مجموع در سطح ۴۹ هزار و ۹۵۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز نازک برگ، پهن برگ و یا توام، و همچنین در مرحله پیش رویشی در مزارع کلزای خوزستان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۲۲ هزار و ۸۲۰ هکتار در سال زراعی جاری تاکنون با آفات گندم و سه هزار و ۶۵۰ هکتار با آفات کلزا مبارزه صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.