رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد

حمایت از پایان نامه ها و طرح های پژوهشی محصول محور

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه از پایان نامه ها و طرح های پژوهشی محصول محور دانشجویان به منظور تقویت شرکت های دانش بنیان در تولید محصولات سلامت محور حمایت می کند.

دکتر سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی ارتقای تولید دانش بنیان در حوزه سلامت، اظهار کرد: محصولات شرکت های دانش بنیان باید برای رفع نیازهای جامعه باشد و در این رابطه می توان از ظرفیت بالای دانشجویان نخبه و علاقه مند در قالب پایان نامه ها و طرح های پژوهشی دانشجویی محصول محور استفاده کرد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اینکه تشویق دانشجویان برای پایان نامه های محصول محور نیاز به فرهنگ سازی و آموزش در سطح دانشگاه ها و دانشکده ها دارد، افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پایان نامه ها و طرح های پژوهشی محصول محور دانشجویان به منظور تقویت شرکت های دانش بنیان در تولید محصولات سلامت محور حمایت می کند.

او با تاکید بر شناسایی نیازهای ضروری حوزه سلامت و رفع آن با تکیه بر توانمندی شرکت های دانش بنیان، چگونگی تجاری سازی پایان نامه ها و طرح های پژوهشی کاربردی، محصول محور و ایجاد اشتغال را نیز مورد بررسی قرار داد.

دکتر سید وحید حسینی، همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد دانش بنیان، موجب کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری می شود، به مسئولان، نخبگان و دانشجویان فعال در شرکت های دانش بنیان تاکید کرد: قبل از تولید محصول، نیازهای ضروری جامعه را شناسایی و تولید کنند.

دکتر محمود نجابت مشاورعالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به توانمندی شرکت های دانش بنیان و وجود دانشجویان نخبه در استان، بر ایجاد یک بانک اطلاعاتی رویدادها در حوزه فناوری در سطح دانشگاه تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار