معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

شیوع ویروس کرونا در استان زنجان وضعیت پایداری دارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در استان به حالت پایدار رسیده است.

مشهود تقی لو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان  با بیان اینکه کرونا دوباره در سطح کشور جولان می‌دهد، گفت: این ویروس در استان وضعیت پایداری قرار دارد.

وی بیان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کووید - ۱۹ تاکنون در استان زنجان ۱۸۰ هزار و ۸۸۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان، هزار و ۹۴۸ نفر در اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: متأسفانه سه شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی و پنج شهرستان هم در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تقی لو تاکید کرد: تکمیل فرآیند واکسیناسیون و تزریق دوزهای بعدی امری مهم محسوب می‌شود که حساسیت و توجه جدی شهروندان در این خصوص ضروری است.

وی افزود: علائم سویه‌های جدید کرونا به ویژه در سویه XBB از حالت کلاسیک تب و سرفه به سمت علائمی همچون درگیری‌های گوارشی، خستگی و سردرد تغییر کرده است و در صورت بالا رفتن میزان ابتلاء و نیاز به درمان بیمارستانی این مراکز آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های تاکید کرد و گفت: شهروندان به شیوه‌نامه‌های بهداشتی عمل کنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها را مورد توجه قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.