وجود حدود یک و نیم میلیون نفر واجد شرایط تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در استان کرمانشاه

مدیرگروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به وجود حدود یک و نیم میلیون نفر واجد شرایط تزریق دُز یادآور واکسن کرونا در استان گفت : متاسفانه تنها بخش بسیار کمی از این افراد برای تزریق واکسن اقدام کرده‌اند.

سارا شاه آبادی مدیرگروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوع زیرسویه‌های امیکرون، گفت : در حال حاضر چند زیرسویه امیکرون در سطح جامعه شیوع پیدا کرده و نیاز است افراد حتما همچون گذشته نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات موثر در زمینه مقابله با این زیرسویه‌های جدید تکمیل واکسیناسیون است و تمام افراد باید برای تزریق دُز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آن‌ها گذشته، باید برای تزریق دز یادآور مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح استان حدود ۱.۵ میلیون نفر واجد شرایط تزریق دُز یادآور واکسن کرونا هستند، اما مراجعه‌ای نداشته‌اند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به تزریق سه میلیون و ۶۴۸ هزار دُز واکسن کرونا در سطح استان، گفت: هم اکنون ۸۱.۴ درصد جمعیت واجد شرایط استان نوبت اول، ۷۲.۸ درصد نوبت دوم و ۴۸.۳ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه تنها ۲.۲ درصد جمعیت هدف معادل ۳۱ هزار و ۷۰۰ نفر اقدام به تزریق دُز چهارم واکسن کرونا کرده‌اند که بسیار آمار پایینی است.

شاه آبادی تاکید کرد: اگر بخواهیم ایمنی جامعه در سطح مطلوب بماند باید نسبت به تزریق دُز یادآور اهتمام داشته باشیم و تمام افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

این مسئول هدف از واکسیناسیون کرونا را کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس عنوان کرد و افزود: اگر تمام افراد واجد شرایط واکسن تزریق کنند، ایمنی جامعه بالا رفته و تعداد مبتلایان کم می‌شود و با کاهش تعداد موارد ابتلا به تبع تعداد بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از بیماری هم کم می‌شود.

شاه آبادی تصریح کرد: در همین راستا نیاز است که تمام افراد برای تزریق دُز یادآور مراجعه کنند و این میان گروه‌های در معرض خطر باید بصورت ویژه برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: گروه‌های در معرض خطر سالمندان، کودکان، زنان باردار، مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران مبتلا به سرطان و ... را شامل می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.