اجرای بیش از ۲۰ برنامه هفته ملی هوای پاک در گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از اجرای بیش از ٢٠ برنامه آموزشی، فرهنگی و محیط زیستی به مناسبت هفته ملی هوای پاک در گیلان خبرداد.

حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه از ٢۴ تا ٣٠ دی ماه  به‌عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده است ادامه داد: شعار هفته هوای پاک امسال " تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی"  تعیین شده و در این راستا برنامه‌هایی با هدف مشارکت بیشتر اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل هفته هوای پاک تدوین و ابلاغ شده است افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، انجام فعالیت‌هایی با هدف فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی، بخشی از اقدامات پیش‌بینی شده در این هفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به آغاز هفته هوای پاک از ٢۴ دی ماه گفت: نواختن زنگ هوای پاک در مدرسه گل‌های داوودی، افتتاح خانه محیط زیست، بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و  تخصصی، حضور کارشناسان در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی، نشست با سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی، تقدیر از صنایع سبز، برگزاری همایش تغییر اقلیم و تاثیر آن بر محیط زیست با حضور دبیران و سرگروه‌های درس انسان و محیط زیست، بازدید و پایش از صنایع در کلیه شهرستان‌ها، افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا، انتشار موشن گرافی، اینفوگرافی در فضای مجازی و پرنده نگری از جمله برنامه‌های هوای پاک در این هفته است.
وی بیان کرد: هدف اصلی این برنامه‌ها گسترش و ارتقاء مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا و اطلاع‌رسانی به مردم درسطوح مختلف و ایجاد حساسیت در بین آن‌ها نسبت به موضوع آلودگی هوا و نقش‌آفرینی تمامی دستگاه‌ها در اجرا قانون «هوای پاک» است.
وی با اشاره به اینکه هوای پاک حق همه مردم است گفت: داشتن اراده ملی، تلاش و کوشش همه آحاد جامعه از جمله مسئولان، مدیران، صاحبان صنایع برای داشتن هوای پاک لازم است.

برچسب ها: هوای پاک ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.