بازگشایی مرزهای چین بزرگترین رویداد اقتصادی ۲۰۲۳ خواهد بود

نشریه اکونومیست گزارش داد اگرچه چین همچنان گرفتار کرونا است اما بازگشایی مرزهای چین بزرگترین رویداد اقتصادی ۲۰۲۳ خواهد بود.

نشریه اکونومیست می‌نویسد: مرزهای چین در بیشتر ۳ سال گذشته به روی جهان بسته بوده است، اما از زمانی که این کشور بازگشایی تدریجی مرز‌های خود را در ۸ ژانویه آغاز کرد، تجدید تماس‌های تجاری، فکری و فرهنگی عواقب بزرگی خواهد داشت که عمدتاً خوش خیم است.

اگرچه این کشور همچنان گرفتار ویروس کرونا است و باعث می‌شود اقتصاد چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ منقبض شود، اما فعالیت اقتصادی در نهایت به همراه تقاضای چین برای خرید کالاها و خدمات به شدت بهبود خواهد یافت.

با این حال، در کشور‌های واردکننده کالا، از جمله بیشتر کشور‌های غربی، این امر می‌تواند در تورم یا نرخ‌های بهره بالاتر خود را نشان دهد، زیرا بازگشایی اقتصاد چین فشار قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و به افزایش قیمت انرژی کمک می‌کند و بانک‌های مرکزی را مجبور می‌کند سیاست‌های پولی را حتی بیشتر تشدید کنند.

در همین حال، برای اروپا، «بازگشایی مرزهای چین دلیل دیگری برای عدم رضایت از عرضه گاز است»، زیرا بهبود اقتصاد چین به معنای رقابت بیشتر برای خرید گاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار