پوشش خدمات روانپزشکی در دستور کار شورای عالی بیمه سلامت

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: شورای عالی بیمه سلامت پوشش خدمات روانپزشکی را در دستور کار قرار داده است.

حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: ویروس کرونا یک معجزه الهی بود که مردم و کل جهانیان را به خودشناسی وا داشته است زیرا که چگونه یک ویروس کوچک می‌تواند آنها را تا به این حد تحت تاثیر قرار دهد.  ویروس کرونا بر روی روح و روان مردم تأثیر زیادی گذاشت و مردم فشار روانی زیادی را تحمل کردند .

او افزود: فشار سه سال گذشته باعث شد، نرخ اختلالات روانی یا نشانه‌های روان شناختی افزایش پیدا کند به طور طبیعی روان شناسی فقط این نیست که الان یک نفر مریض شود و به روان شناس مراجعه کند بلکه برای بهتر زیستن و برای این که روابط بهتر و کیفیت زندگی بهتری داشته باشیم باید  به روان شناس  مراجعه کنیم.

بر اساس گزارش  وزارت بهداشت، از چهار نفر یک نفر  باید از خدمات روانپزشکی مشاوره استفاده کنند.در دوران شیوع بیماری کرونا موضوع وسواس  و استفاده زیاد از الکل مشکلاتی را برای مردم دنیا ایجاد کرده است.

حاتمی افزود: در دو، سه سال گذشته تلاش‌های زیادی کردیم تا بیمه‌های سلامت مخصوصا خدمات درمانی و تأمین اجتماعی وصل شوند،تا مردم کم درآمد و خصوصاً در معرض خطر بتوانند از این بیمه‌ها استفاده کنند، الان نیرو‌های مسلح و خانواده هایشان توانسته آمد از بیمه برای خدمات روانپزشکی استفاده کنند.

او ادامه داد: شورای عالی بیمه سلامت پوشش خدمات روانپزشکی را در دستور کار قرار داده است، اسامی روانشناسان و مشاورانی که پرونده صلاحیت حرفه‌ای دارند را به دفتر ریاست جمهوری ارسال می کنم تا  برای سال آینده تأمین اجتماعی بیمه خدمات روانشناسان و مشاوران را در دستور کار خودشان قرار دهند.

او گفت:  ما بر اساس این موضوع به آقای رئیس جمهور قبل از این که بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب  شود،  نامه ای  نوشتیم که به وزارت بهداشت د ستور دهند تا خدمات روانپزشکی را  برای سال ۱۴۰۲  تحت پوشش قرار دهند، خوشبختانه این مسئله  الان در دستور کار است، ولی به طور کلی این کار دست وزارت بهداشت یعنی شورای عالی بیمه سلامت و بیمه‌های تأمین اجتماعی است و  این دو سازمان  باید این کار را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
من اضطراب شدید گرفته بودم و یه ماه نتونستم برم سر کار و بیمه قبول کرد
آخرین اخبار