مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مطرح کرد؛

کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری البرز

مجموع فعالیت‌های انجام گرفته منجر به کاهش پرونده‌های وردودی به قوه قضاییه شده است و ارزیابی شورای عالی پیش از وقوع جرم کشور نشان می دهد البرز یکی از ۴استان اول کشور در زمینه اجرای موارد مرتبط با پیشگیری از وقوع جرم است.

 ساوری ادامه داد: در حوزه تصادفات علی رغم افزایش میزان تصادفات شمار پرونده‌های قضایی در استان البرز کاهش یافته است. اگر چه آمار تصادفات در کشور ۳۱ درصد افزایش یافته، اما البرز با قرار گرفتن در جایگاه ۱۵ کشور از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.
 
رئیس  دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور گفت: تمرکز و اولویت بخشی به راهکار‌هایی که به کاهش وقوع جرم در کشور منجر می‌شود یکی از مهمترین وظایف شورا‌های پیشگیری از وقوع جرم در کشور است و هنر ما در این زمینه دستیابی به این امر مهم است.
 
او تاکید کرد: در زمینه تصادفات باید با شناسایی مناطق پرخطر و رفع مشکلات احصا شده باکاهش آمار تصادفات وضعیت استان البرز را بهتر از گذشته کرد.
 
ساوری گفت: بحث اصلاح، بروز رسانی و پاییش مستمر دوربین‌های نظارتی جاده‌ای به ویژه در مناطق پر خطر و شناسایی رانندگان پرخطر و آموزش دوباره ان‌ها باید اولین اولویت این شورا به عنوان یکی از پیش نیاز‌های پیشگیری از وقوع جرم در نظر گرفته شود.
 
او ادامه داد: نظارت دوره‌ای و دقت بیشتر در مراکز معاینه فنی به ویژه بر بحث سلامت ترمز و تایر خودرو‌ها از دیگر مواردی است که باید نظارت جدی تری به آن‌ها وجود داشته باشد.
 
او تاکید کرد شناسایی خودرو‌های فاقد بیمه نامه و جلوگیری از تردد آن‌ها در سطح شهر موضوع بسیار مهمی است تا از زندانی شدن افراد به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه و خسارت جلوگیری شود.
 
ساوری گفت: برای کاهش وقوع جرم امروز نیازمند تصمیم گیری‌های بیشتر نیستیم بلکه نیاز داریم تا تصمیمات کارشناسی شده قبلی را به شکل بهتر و عملی‌تر به اجرا بگذاریم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.