میزان مصرف گاز از مرز ۶۷۰ میلیون مترمکعب فراتر می‌رود

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت:میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از مرز ۶۷۰ میلیون مترمکعب در روز فراترمی رود.

آقای محمدرضا جولایی، مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت:براساس پیش بینی های صورت گرفته شدت برودت هوا و کاهش دما از امروز دوشنبه ۱۹ دی ماه آغاز شده است که این امر منجر به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری خواهد شد.

به گفته او، کشور دوره جدیدی از کاهش دما و سرمای شدید را تجربه خواهدکرد که با تداوم این وضعیت، در هفته جاری میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری از ۶۷۰ میلیون مترمکعب در روز فراتر خواهد رفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در ابتدای هفته جاری بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیش از ۷۴ درصد از گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده که این میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری، باعث محدودیت بیشتر یا قطعی گاز صنایع و نیروگاه‌ها می‌شود.

مدیر مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت:  از هموطنان درخواست داریم تا با رعایت نکات ساده مانند، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل و ...، کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی را رقم بزنند تا امکان حفظ جریان پایدار گاز برای تمامی نقاط کشور فراهم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار