افزایش بهای بلیط خط ارتباطی دریایی مشکل این روزهای قشموندان

دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان قشم ضمن انتقاد از محدودیت تردد و افزایش بهای بلیط خط ارتباطی دریایی بین قشم و مرکز استان خواستار بررسی بیشتر در این مورد از طرف مسئولان شد.

عبدالرحیم رضوانی دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان قشم با بیان اینکه تردد‌های دریایی همواره در طول تاریخ برای ساکنان جزایر حیاتی بوده است، اظهار داشت: در این میان وضعیت جزایر هرمزگان به دلیل کمتر توسعه‌یافتگی به ویژه قشم با جمعیت بالا به دلیل نیاز به دسترسی عادلانه و منصفانه به مرکز استان ویژه‌تر است.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال‌های اخیر در حوزه مدیریتی و قیمت‌گذاری، تردد‌های دریایی به قشم در دو دسته تردد ساکنان و تردد گردشگران مدنظر بوده است، اضافه کرد: این امر به دلیل رعایت عدالت در قبال ساکنان شهرستان قشم برای دسترسی به مرکز استان نسبت به سایر شهرستان‌های هرمزگان انجام شده چرا که مردم ساکن سایر شهرستان‌ها بدون صرف هزینه‌های تردد دریایی دسترسی راحت و رایگان به مرکز استان دارند.

دبیر مجمع مطالبه‌گران شهرستان قشم با اشاره به افزایش قیمت و تعرفه بلیط شناور‌های مسافری در مسیر دریایی قشم به بندرعباس در روز‌های اخیر از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: روند فعلی قیمت‌گذاری و محدودیت یک بار تردد، فشار بسیاری به مردم وارد می‌کند.


بیشتر بخوانید

افزایش قیمت بلیت شناور‌های مسافری در هرمزگان


وی افزود: تاکنون با هدف رعایت عدالت مورد اشاره تخفیف‌های اعمالی بر روی تعرفه استفاده از شناور‌ها برای دسترسی به مرکز استان در قبال قشموندان، بدون محدودیت تعدد دفعات سفر صورت می‌گرفت، اما در بخشنامه جدید محدودیت‌هایی اعمال شده و موجب گلایه مردم جزیره شده است.

رضوانی بیان داشت: ساده‌ترین راهکاری که مسئولان برای جلب رضایت شناوردار‌ها اتخاذ می‌کنند، افزایش قیمت بلیط‌هاست که این راهکار صحیح نبوده و باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: مسئولان می‌توانند به جای افزایش بلیط، اقدامات حمایتی دیگری از شناورداران داشته باشند تا مجبور به این افزایش بها نشود.

رضوانی تاکید کرد: باید ساز و کار مناسبی ایجاد شود تا هر ساله با افزایش بها به ویژه در فصل گردشگری قشم مردم را نگران نکند.

براساس مصوبه جدید بلیت شناور مسافربری بندرعباس به قشم ۸۹ هزار تومان برای مسافران و ۴۹ هزار تومان برای شهروندان (یک سفر در هفته) تعیین شده است.

همچنین بلیت مسافربری بندرعباس به هرمز نیز ۸۹ هزار تومان برای مسافران و ۱۹ هزار تومان برای شهروندان (دو سفر در هفته) تعیین و اعمال شده است.

ساکنان جزایر زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی و بیماران خاص در هر دو مسیر بندرعباس به قشم و بندرعباس به هرمز و بالعکس می‌توانند بدون محدودیت و با قیمت شهروندی در این مسیر تردد کنند.

با روند ایجاد شده هر نفر باید برای یک سفر رفت و برگشت حداقلی به بندرعباس ۲۰۰ هزار تومان هزینه کند که برای قشر متوسط و ضعیف جامعه بسیار سنگین است و بسیاری به اجبار باید روزانه در این مسیر تردد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.