آمریکا: حملات به کاخ ریاست‌جمهوری، کنگره و دادگاه عالی برزیل را محکوم می‌کنیم

رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه حملات به کاخ ریاست‌جمهوری و دادگاه عالی برزیل را محکوم و بر حمایت از رئیس‌جمهور برزیل تأکید کردند.

در حالی که رئیس‌جمهور برزیل پس از یورش به کاخ ریاست‌جمهوری و مقر دولت دستور مداخله نیرو‌های امنیتی فدرال در پایتخت را صادر کرد، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این اقدامات اعلام کرد: «من حمله به دموکراسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت در برزیل را محکوم می‌کنم.»

به گزارش رویترز، کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «ما تلاش برای تضعیف دموکراسی در برزیل را محکوم می‌کنیم؛ رئیس‌جمهور (آمریکا) اوضاع را از نزدیک دنبال می‌کند.»

وزیر امور خارجه آمریکا نیز درباره اتفاقات برزیل عنوان کرد: «حملات به کاخ ریاست‌جمهوری، کنگره و دادگاه عالی برزیل را محکوم می‌کنیم.»

«لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل پیش‌تر در واکنش به حمله هواداران «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره ملی، اعلام کرد از عوامل حمله تحقیق به عمل خواهد آمد و به شدت با آنان برخورد خواهد شد.

حکم بازداشت وزیر امنیت عمومی برزیل صادر شد

خبرگزاری رویترز همچنین گزارش داد که دادستانی برزیل حکم بازداشت وزیر امنیت عمومی را صادر کرده است. نیرو‌های امنیتی برزیل نیز دوباره کنترل کاخ ریاست جمهوری، دادگاه عالی و مقر کنگره را به دست گرفتند.

مکرون حمایت خود را از داسیلوا اعلام کرد

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه حمایت خود را از رئیس‌جمهور برزیل اعلام کرد و خواستار احترام به نهاد‌های دموکراتیک در برزیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار