شتاب در طرح مسکن ملی با حضور بخش خصوصی و پیمانکاران

استاندارد مازندران از ارائه مشوق‌هایی برای پیمانکاران و انبوه سازان برای شتاب در طرح مسکن ملی خبر داد.

حسینی پور استاندارد مازندران در دهمین جلسه شورای عالی مسکن استان، گفت: در حوزه بخش خصوصی مشوق‌هایی برای پیمانکاران و انبوه سازان در نظر گرفته شده است تا شرایطی را ایجاد کنیم طرح نهضت ملی مسکن با حضور این بخش شتاب یافته و راه اندازی شود.

او افزود:یکی از علایقی که در طرح نهضت ملی مسکن مورد نظر مردم مازندران است بحث خود مالکی است چرا که مردم مازندران تمایل دارند خودشان در حوزه‌هایی که می‌توانند نقش ایفا کنند که دولت مشوق‌هایی را در این زمینه در دستور کار دارد.

حسینی پور گفت:در مازندران یکی از موانع اصلی ما در طرح نهضت ملی مسکن زمین است که بدلیل وجود زمین‌های کشاورزی غیر قابل تغییر کاربری سبب شد در بحث زمین با مشکلات زیادی مواجه شویم.

او افزود: در جلسه امروز مقرر شد برخی از زمین‌هایی که در اختیار دستگا‌های دولتی است شناسایی و این زمین‌ها آزاد شود به طوریکه این زمین‌ها در مناطق برخوردار قرار دارند.

حسینی پور گفت: سهیمه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸ هزار واحد مسکونی می‌باشد.

او افزود: سیاست‌های تشویقی توسط وزارت راه و شهرسازی به شهرداران در بافت‌های فرسوده ابلاغ شده است و یکی از گام‌های موثر در طرح نهضت ملی مسکن حضور فعال شهرداری‌ها می‌باشد.

حسنی پور گفت: طرح نهضت ملی مسکن می‌بایست اولویت اول فرمانداران باشد و در سایه تعامل و طرح برنامه مناسب این طرح مهم می‌بایست اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.