راهیابی نمایش خاکستری به جشنواره بین المللی تئاتر فجر

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نمایش خاکستری به نویسندگی و کارگردانی پریا امینی به چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

پیام احمدی اظهار داشت: این نمایش یکی از آثار برگزیده جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری برای حضور در بیست و هفتمین جشنواره کشوری در استان بوشهر بود.

وی افزود: این جشنواره ۱۴ تا ۱۷ دیماه میزبان هنرمندان و علاقمندان به تئاتر بود که نمایش خاکستری روز چهارشنبه ۱۴ دی در بوشهر به روی صحنه رفت.

احمدی اضافه کرد: نمایش خاکستری جدیدترین کار گروه تئاتر آرام شهرکرد به سرپرستی رضا، ولی پور دهکردی است.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: فاطمه امینی، عرفان ربیعی و پریا امینی دهکردی بازیگران این نمایش هستند و دیگر عوامل آن عبارت اند از عاطفه خدری (دستیار کارگردان و طراح صحنه)، محمد توکلی زانیانی (آهنگساز)، مجید علیخانی (پخش موسیقی)، داوود امینیان (طراح نور) و علی عبادیان دهکردی (طراح پوستر و بروشور).

احمدی تصریح کرد: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور با حضور ۱۶ گروه نمایشی و ۲۰۳ هنرمند از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، هرمزگان و مناطق آزاد قشم و اروند در بوشهر برگزار شد.

پریا امینی نویسنده و کارگردان «خاکستری» درباره نمایش خود گفت: این اثر بیانگر شرایط و روحیات انسان در زمان جنگ یا شرایط مشابه جنگ در زندگی است؛ شرایطی که انسان‌ها را مجبور می‌کند رفتاری دور از اندیشه واقعی خود بروز دهند.

وی افزود: به نظر من نمایش جدا از اینکه تا چه حد از نظر تکنیکی و اجرایی خوب عمل کرده و گروه من چقدر از نظر فنی موفق و معرف تئاتر استان من بوده، مجموعه‌ای از تلاش و انگیزه جوانان هم سن و سال خودم و نشان‌دهنده شوق و اشتیاق جوانان چهارمحال و بختیاری به کار کردن و خلق اثر هنری است جوانانی که حاضرند با تمام سختی‌ها برای رویاهای‌شان تلاش کنند.

امینی دهکردی ویژگی اصلی نمایش خود را پرداختن به اثرات جنگ عنوان و اضافه کرد: با توجه به مطالعاتی که در سال‌های اخیر داشتم موضوع جنگ بدون در نظر گرفتن کشور‌ها و موقعیت جغرافیایی توجه من را جلب می‌کرد، اینکه جنگ چه تاثیری روی آدم‌هایی که در آن جغرافیا زندگی می‌کنند می‌گذارد همین دغدغه باعث شد این متن را بنویسم و کارگردانی کنم.

او درباره احیای جشنواره منطقه‌ای تئاتر توضیح داد: سال‌ها بود گروه‌های تئاتر استان‌ها از دیدن آثار گروه‌ها و هنرمندان تئاتر استان‌های دیگر در جشنواره مناطق محروم بودند و به نظر من همین نکته، تبادل اندیشه و گفتگو را که مهم‌ترین هدف هنر نمایش در جشنواره‌های تئاتر است از بین برده بود از نظر من بزرگ‌ترین حسن احیای جشنواره تئاتر منطقه‌ای گسترش و شکل‌گیری گفتگو بین هنرمندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.