ضرورت تلاش جهت افزایش مصالحه‌های پرونده‌های مهم در شورا‌های حل اختلاف خوزستان

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قضات، روسای مجتمع‌ها و اعضای شورا‌های حل اختلاف استان باید در افزایش و گسترش مصالحه‌های پرونده‌های مهم ارجاعی به شورا‌ها همت و تلاش مضاعفی داشته باشند.

عبدالحمید امانت بهبهانی بر ضرورت تلاش مضاعف جهت افزایش مصالحه‌های پرونده‌های مهم ارجاعی به شورا‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه خوزستان از استان‌های پیشرو در راه اندازی شورای حل اختلاف است و دارای رنگین کمانی از اقوام ولایی، غیور و انقلابی است و فرهنگ صلح و سازش از سنت‌های حسنه و خداپسندانه این اقوام می‌باشد باید با استفاده از ظرفیت‌های منجمله ستاد صبر، همیاران صلح، سران و بزرگان عشایر، نخبگان، روحانیون و سازمان‌های مردم نهاد مصالحه‌های پرونده‌های مهم در این استان نسبت به گذشته گسترش و افزایش پیدا کنند.

او می گوید: فلسفه وجودی تشکیل شورای حل اختلاف ایجاد آرامش، پیشگیری از وقوع جرم و تعمیق و توسعه اصلاح ذات البین در جامعه است و تحقق این امر تلاش و همت بیشتر قضات، روسای مجتمع‌ها و اعضای شورا‌های حل اختلاف را می‌طلبد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: رفع مشکلات و موانع و همچنین حل مشکل تجهیزات و فضای فیزیکی مجتمع‌های شورا‌های حل اختلاف سراسر استان در اولویت این معاونت است و بررسی اینگونه مشکلات و رفع آن‌ها نیاز به راهکار‌های مناسب و پیگیری جدی است که امیدواریم در اسرع وقت با همفکری و برنامه ریزی راهبردی این مشکلات را حل کنیم.

پیمان چعباوی معاون رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: ارتقاء و تقویت جایگاه شورا‌های حل اختلاف استان باید همواره در اولویت برنامه‌ها همه عزیزان قرار بگیرد و هر چه این نهاد در استان تقویت شود، دستاورد‌های بسیار ارزشمندی در افزایش امنیت و آرامش روحی و روانی، کاهش و پیشگیری از وقوع جرائم و صلح و سازش در پرونده‌ها صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.