پرداخت ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: تا آخر آذرماه ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی در استان اردبیل پرداخت شده است.

بهروز رحیم زاده گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به عنوان دستگاه حاکمیتی و مرجع به عنوان دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری استان اردبیل تعیین شده تا به وظیفه خود در حوزه اشتغال عمل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل می گوید: همه ساله با هدف توسعه و تقویت مشاغل خرد و خانگی و اجرای طرح‌های در این حوزه تسهیلات با همکاری دستگاه‌های تخصصی به ویژه جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت برای سرمایه گذاران و کارآفرینان پرداخت می‌شود.

به گفته او، این طرح‌ها بعد از بررسی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک‌ها ارسال می‌شود و امسال نیز پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مورد توجه قرار گرفته تا با ابلاغ سهمیه ۸۹.۵ میلیارد تومانی توزیع منابع را شاهد باشیم.

رحیم زاده گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی مجوز اشتغال مشاغل خانگی صادر می‌شود و روند پرداخت تسهیلات از طریق سامانه انجام می‌شود که امیدواریم تا پایان امسال بیش از سهمیه ابلاغی جذب منابع را شاهد باشیم.

به گفته او، تا آخر آذرماه ۳ هزار و ۸۸۵ مجوز از سوی دستگاه‌های تخصصی در حوزه مشاغل خانگی صادر شده و بیش از ۲ هزار و ۳۰۹ نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اردبیل گفت: مبلغ طرح‌های مشاغل خانگی معرفی شده به بانک‌ها ۱۳۲ میلیارد تومان است که ما یک و نیم برابر ظرفیت استان متقاضی به بانک‌ها معرفی کردیم.

رحیم زاده می گوید: تا آخر آذرماه بانک‌های عامل برای یک هزار و ۲۵۳ طرح بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده اند.

او گفت: با همراهی بانک‌های عامل تلاش بر این است تا مابقی مبلغ نیز در اسرع وقت جذب و صرف اجرای مشاغل خانگی در استان اردبیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل می گوید: استان اردبیل از لحاظ جذب تسهیلات مشاغل خانگی رتبه دوم کشور را به دست آورده که این امر جزو افتخارات استان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.