۱۵۰ خانواده آسیب دیده ناشی از اعتیاد زیر چتر حمایتی کمیته امداد قزوین

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین گفت: هم اکنون ۱۵۰ خانواده آسیب دیده ناشی از اعتیاد تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

محمد صیادی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد قزوین گفت: از سال ۹۷ تاکنون و بنابر مصوبات شورای اجرایی طرح درمان دادگاه‌مدار استان قزوین، ۲۱۵ خاواده معتاد برای حمایت به کمیته امداد معرفی شدند که از این تعداد ۱۵۰ خانوار واجد شرایط تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به ۶۵ خانواری که نتوانستند تحت حمایت قرار گیرند، اظهار داشت: این معتادان اشخاصی بودند که خانواده آن‌ها تمکن مالی مناسبی داشتند و یا همسران آن‌ها شاغل بودند و یا تحت پوشش ارگان دیگری قرار داشتند که پذیرش این افراد براساس قوانین کمیته امداد ممکن نبود.

به گفته این مسوول، با توجه به اهمیت موضوع حمایت از معتادان بهبود یافته و تحت درمان، کمیته امداد همواره تلاش می‌کند تا فرآیند پذیرش برای حمایت از این افراد در سریع‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

صیادی تاکید کرد: خانواده‌های دارای سرپرست معتاد در سه دوره ۶ ماهه از کلیه خدمات کمک معیشتی و فرهنگی این نهاد قرار می‌گیرند و مستمری ماهانه نیز به این افراد با توجه به تعداد افراد خانوار پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خانوار‌های معتادان تحت پوشش دائمی این نهاد نیستند در حوزه مسکن خدماتی به آن‌ها داده نمی‌شود، ولی مابقی خدمات کمیته امداد را دریافت می‌کنند.

صیادی با بیان اینکه حمایت از معتادان تا زمانی که فرد تحت درمان باشد ادامه دارد، تصریح کرد: تمام حمایت‌های مادی و معنوی از معتادان مددجو در راستای درمان و بازگشت آن‌ها به زندگی اجتماعی است که البته در این خصوص آموزش‌های مهارت آموزی به این افراد نیز داده می‌شود.

استان قزوین دارای ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.