پاکستان:

با تروریست ها مذاکره نمی کنیم

وزیر کشور پاکستان گفت: دولت اسلام آباد با هیچ گروه تروریستی در حال مذاکره نیست.

درحالیکه حملات تروریستی در پاکستان پس از خروج تحریک طالبان پاکستان (TTP) از پیمان آتش بس با دولت اسلام آباد بطور نگران کننده‌ای افزایش یافته، مقامات این کشور احتمال هرگونه مذاکرات با این گروه تروریستی را رد کردند.

رانا ثناء الله وزیر کشور پاکستان در یک نشست مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: دولت اسلام آباد نه تنها با تحریک طالبان پاکستان (TTP) بلکه با هیچ سازمان تروریستی دیگری مذاکره نخواهد کرد.

وی افزود: تروریست‌های مستقر در افغانستان به خاک پاکستان وارد شده و پس از عملیات تروریستی به این کشور متواری می‌شوند، دولت اسلام آباد به زودی مدارکی در این زمینه را به طالبان ارائه خواهد کرد.

رانا ثنا الله که پیشتر مدعی شده بود بیش از ده هزار تروریست تحریک طالبان پاکستان در نوار مرزی پاکستان و افغانستان حضور دارند اظهار داشت: در جلسه کمیته امنیت ملی تصمیم گرفته شد که با تحریک طالبان پاکستان (TTP) و یا هر سازمان تروریستی دیگری مذاکره نشود.

وزیر کشور پاکستان در خصوص پناهگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان گفت: افغانستان وعده داده است که از خاک این کشور علیه هیچ کشور دیگری استفاده نمی‌شود ما نیز برای دفعات مکرر از آن‌ها خواسته ایم به تعهدات خود عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین بین المللی در صورتی که امنیت ملی پاکستان از سوی تروریست‌های فرامرزی تهدید شود، حق دفاع و حمله به آن‌ها برای پاکستان محفوظ است.

دولت پاکستان و گروه تحریک طالبان سال گذشته به میانجیگری ها طالبان افغانستان پس از مذاکرات طولانی پیمان آتش بس امضا کردند که این معاهده در نوامبر سال میلادی ۲۰۲۲ از سوی تحریک طالبان نقض شده و پس از آن حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار